Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raar probleem.

Ik heb een netwerkje en ineens (na wat klooien om er een extra router achter te zetten voor de Topfield)werkt internet niet meer.

Andere PC's doen het wel gewoon, ook wireless van andere PC's.

Maar die ene dus niet, nog wireless, nog over LAN.

ik heb de internet verbindingen laten herstellen, de wireless opnieuw geinstalleerd etc.

Nog gekker is dat ik de router wel kan benaderen... maar als ik een site (jaja, verschillende geprobeerd, w.o. sat4all) zoek nada.

Als laatste heb ik die pc opnieuw opgestart, maar dat helpt ook niks.

Ik ben enige logica kwijt!

iemand tips??

Todays dummy is tomorrows expert!

Geplaatst:

Ik weet natuurlijk niet welke provider je hebt.

Maar als je @Home hebt moet je ook het nummer (computernaam) in je router invullen, dat is meestal twee letters ik geloof 5 cijfers minteken en een letter, bijvoorbeeld XX98765-X

Heb je een andre provider als @home dan kan ik je niet verder helpen

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

De wizzard netwerk allemaal nog eens doorlopen.

Asus wel te pingen, en ip van een pc op router 1 niet of wel ?

Wat is router 1 voor type en merk ?

M.b.t. router > router >

Ik denk als je in router 2 een advanced routing maakt naar router 1.

De boel moet draaien in jou gewenste setup.

Destination IP Address:

Subnet Mask:

Gateway:

Gr Edd

Geplaatst:

Als je er een extra router tussen zet kan je beter van die router je dhcp server uit zetten.

Je hoofd router geeft de ip's dan uit. Als 2 routers ip's gaan uitdelen kan het problemen geven.

Je 2e router gaat dan eigenlijk als switch werken met evengoed ondersteuning voor wireless.

Dit zou een/het probleem kunnen zijn.

mmmmmmm ik zie net dat je een dubbele posting hebt gedaan waarin je vertelde dat DHCP al uit stond. dan kan dit dus vervallen.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp heb je dhcp uit staan, dus een fixed ip... er vanuit gaande dat je de router kan benaderen heb je een geldig ip en subnet ingevoerd.

controleer de gateway en/of dns eens...

Probeer eens een tracert naar 194.109.6.92 (= xs4all site)

Als de gateway niet goed staat zal je niet verder komen dan je router met een trace; staat de dns niet goed, dan moet de trace op ip nummer wel goed gaan.

(btw. niet handig als je 1 probleem in 2 topics post...)

Geplaatst:

thx voor de reacties.

Citaat:
(btw. niet handig als je 1 probleem in 2 topics post...)

Ik heb 2 aparte problemen, vandaar dat ik bewust 2 onderwerpen koos.

Het probleem in dit topic is dus waarom ik met diverse PC's gewoon kan internetten (router 2 staat uit en heeft er niks mee van doen) en die ene alleen aangeeft dat de verbinding "uitstekend" is maar ik verder er niks mee kan: geen internet, geen mail geen etc.)

De logica daarvan ontgaat me, als router 1 niet goed zou staan, ik heb immers na probleem 2 (router - router) alle settingen weer teruggezet dmv de backup die ik bewust gemaakt had. Duidelijker zo??

Geplaatst:

Aangezien dit een WINDOWS probleem is, lijkt het me logischer om dat hier dus neer te zetten. Bovendien hangt router 2 er nóg niet aan......

Het router verhaal (een andere topic dus!) heb ik voor de bereikbaarheid óók in windows gezet met een link naar de TF topic.

Hier kijken n.l. meer WINDOWS experts dan in het meer specifiekere TF topic.

De TF hangt er nog niet aan, juist om dat de 2e router nog niet werkt, => ander topic!

Geplaatst:

even los van het feit dat je 1 of meerdere topics hierover hebt (blijkbaar is het voor ons toch iets te verwarrend), heb je nog je ip instellingen gecontroleerd?

Geplaatst:
Citaat:
even los van het feit dat je 1 of meerdere topics hierover hebt (blijkbaar is het voor ons toch iets te verwarrend), heb je nog je ip instellingen gecontroleerd?

Los van het feit waar heeft hij in hemelsnaam 2 routers voor nodig? Tenzij het wireless access point is dan prik je die gewoon op je bestaande switch en zet hem dhcp en wpa beveiliging, niks geen probleem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen