Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om een externe HD/DVD-recorder aan te sluiten op een sat-ontvanger, door middel van scart, met behoud van timer opnames.

Voor alle duidelijkheid, wat ik dus wil is een timeropname programmeren in de recorder. Bij het starten van de recorder, moet de sat-ontvanger (evt vanuit stand-by) dan op de goede zender overschakelen.

Geplaatst:

Neen dat bestaat niet, dan zou je een HD/DVD recorder moeten hebben met ingebouwde sat-tuner.

Geplaatst:

logisch lijkt me allebeide timers op de zelfde tijd timen,zo deed ik het eerder met de videorecorder

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Eenmalig schakelen zoals ik dat doe:

1. Ga naar menu timer DM500S

2. Ga naar toevoegen

In dit menu:

3. Herhaal timer (niet selecteren of de-selecteren)

4. Selecteer 'niets' (dus geen 'standby')

5. Tijd instellen van schakelen (bijv. 5 minuten voordat de DVD recorder gaat opnemen of er geschakeld moet worden):

Eerste datum en tijd

Tweede datum en tijd plus 1 minuut

6. Selecteer schakelen (dus geen 'opnemen' of 'Ngrab')

7. Selecteer zender waarnaar geschakeld moet worden (de DM500S blijft op die zender staan)

9. Selecteer uitvoeren

De DM500S aan laten staan.

Probeer het maar eens uit.

Mvg.

Geplaatst:

Ja maar dan moet ik nog altijd instellen in de DVD Recorder wanneer deze moet starten met opnemen.

Bij gewone kabel televisie komt het signaal rechtreeks binnen op de tuner van DVD Recorder, die kan dan zelf naar het goede kanaal schakelen wanneer de opname start.

Hier ligt het anders want de tuner zit in een ander toestel, dus zullen we (denk ik) beide toestellen moeten instellen om op een bepaald uur te starten met opnemen.

Geplaatst:

Ik weet dat het mogelijk is bij B&O, maar dan moet je wel een tv en de hardiskrecorder van dat merk hebben. De sat-ontvanger mag dan elk merk zijn. Waarschijnlijk verloopt de communicatie via pin 10 en 12, van de scart. Dat zijn data-lijntjes.

Ik vroeg me alleen af of je daar bij andere merken ook mee weg kon komen, maar blijkbaar is dat niet zo, gezien de reacties. Jammer.

Geplaatst:

Ik snap het niet helemaal. Het werkt toch andersom? Sat programmeren en de DVD recorder gaat vanzelf aan.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Niet bij de harddisk-recorder van B&O. Die is weliswaar extern, maar kan alleen geprogrammeerd worden vanuit de TV, via de scart. De TV geeft dan het commando aan de sat, wanneer en op welke zender deze aan moet gaan. Dit kan trouwens alleen met tv's van B&O, die een DVB-controller aan boord hebben. De DVB-controller kent alle commando's van vrijwel elk merk sat-ontvanger.

Technisch gezien is het dus mogelijk, maar blijkbaar ondersteunen andere merken deze techniek niet. Een klant van ons, zonder B&O apparatuur, was hiervan op de hoogte. Vandaar mijn vraag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen