Ga naar inhoud


motor werkt nu maar nog niet naar behoren


Gast

Aanbevolen berichten

hebben nu de motor geplaats hadden eerst op sirius en nul punt

daar ucals gedaan maar niks toen had hij hem op astra gezet schotel

 

en hadden toen handmatig zoeken met motor instelingen disec 12

 

hebben de sirius en hotburn gevonden en vastgelegd deze satelieten gaan mooi naar de positie

nu had ik gisteren gevonden outomatis zoeken naar alle satelieten hij heeft er wat gevonden zoals de 16 e ook 23 e en 28 e ook de 1 w maar wat nu mijn vraag is als hij dan op de 30 west komt de hipesat dan heeft hij ook siniaal maar gaat daar dan de astra inlezen dus zet hij de schotel op astra wat zou er dan nog mis zijn mieschien ook eerst terug op sirius zetten en dan handmatig

ik hoor het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet inderdaad even proberen wat duidelijker te (om)schrijven en wat punten en komma's te gebruiken.

 

Zover ik het begrijp ontvangt de ontvanger bij 30 west de Astra-satelliet.

Dat is zeer vreemd want Astra ligt ver in het oosten en de Hispasat ligt ver in het westen. Echter als de schotel netjes naar diverse satellieten draait behalve dan de Hispasat dan vermoedt ik dat de Hispasat instellingen in je ontvanger niet kloppen. Immers moet je schotel nu wel goed staan als hij naar diverse satellieten kan draaien. En er kan nog wel een afwijking zijn bij de schotel maar niet zo erg dat hij bij Hispasat de Astra gaat ontvangen. Ik weet niet welke ontvanger je hebt maar misschien een nieuwe settingslijst proberen of in het menu van je ontvanger kijken of alles goed staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo inderdaat ja als hij naar 30 west gaat draaien zet hij zich op astra sateliet

 

de E satelieten neemt hij goed behalve de 16 E als hij daar op draaid krijg ik even beeld

 

de 1 w neemt hij ook de rest in het westen niks

 

ik heb een technomate tm 1500 ci

 

heb ook een dreambox maar daar heb ik het nog niet mee geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan van 5 oost tot 28 oost maar naar west kan ik niks pakken de motor draaid er gewoon niet naar toe

 

 

 

 

Ga naar installeren kies niet voor usals maar handmatig of motor .Voer een werkende transponder van de hispa in ,in de tp lijst van de hispa draai naar west en ga daar opzoeken vind je m waarschijnlijk wel.Wat er bij jou aan de hand is zit in de instellingen van je ontvanger.Zoiets als een werkende transponder van astra in de hispasat tp lijst waardoor die daarheen draait.

Succes en groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedank ik ga het nog eens goed bekijken

 

maar heb al zo veel geprobeerd hij staat niet op ucals daar heb ik hem al vanaf gezet de hipa heeft dacht ik 104 transporters daar moet ik dan 1 uitzoeken met een hoog siniaal ik ga het proberen als het mij lukt

 

alvast veel dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer ff handmatig in by hispasat transponders 11771 V 27500 die geeft goed signaal als deze er al is geeft die dat wel aan en ga er dan op zoeken. 104 is wat veel voor de hispa meer iets van 40.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben nog wat aan de schotel zitten prutsen zoals julli wisten kon ik niet verder dan 1 west en oost kon ik tot 42 oost de turksat

 

nu hebben we de motor op sirius uitgericht en dan op nulpunt gezet

 

wat nu weer het probleem is nu is alles om gekeerd

 

nu kan ik wel de hipasat 30 west en ook wat er nog voor ligt weet niet alemaal welke de 1 west en 5 west maar nu wil de motor weer niet verder draaien dan 28 oost wat er voor wel ging moet toch normaal zo wel naar 30 west als 42 oost kunnen normaal wat zou er dan nu nog niet juist staan sorry voor de vragen alemaal maar ben er echt geen expert in maar kan nu toch niet meer zo veel fout zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, wat heb je precies gedaan waardoor de boel nu andersom is.

 

Staan de moter limit instellingen in je receiver misschien fout.

Dat zijn instellingen waarmee je kan zorgen dat de moter niet verder kan draaien dan tot de jouw ingegeven graden.

 

Anders zou je gewoon geheel opnieuw kunnen beginnen.

Moter op 0 zetten, receiver een factory reset geven, nieuwe settinglijst laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...