bonanzaradio Geplaatst: 29 oktober 2005 Geplaatst: 29 oktober 2005 Hallo allemaal. Ik heb hier een packard bell pc een p 3 en de hardeschijf is kapot. Een nieuwe gehaald van 80 gig en hij erkend hem niet. Wie weet wat ik kan doen om de schijf aan draaien te krijgen. Mischien een bios update maar welke moet ik hebben. Nu draai versie 00.01.27 van bios erin. type van de pc is g5gvo5-m4x4-fr7. Bvb dank. Bonanza Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Gast Geplaatst: 29 oktober 2005 Geplaatst: 29 oktober 2005 heb je de jumpers al gechecked? als de schijf alleen op een flatcable zit moet hij als master of single ingesteld worden. als de schijf samen met een andere schijf of cd speler op een flatcable zit moet hij (wanneer je er van wil booten) ingesteld worden als master en het 2e apparaat moet dan als slave worden ingesteld. verder even checken of de kabel niet verkeerd om erop zit (de rode ader moet tegen de voedingskabel aan zitten) mits de kabel op het moederboaes ook correct is aangesloten (rode ader op pin 1)
Penthe Geplaatst: 29 oktober 2005 Geplaatst: 29 oktober 2005 Citaat: Hallo allemaal. Ik heb hier een packard bell pc een p 3 en de hardeschijf is kapot. Een nieuwe gehaald van 80 gig en hij erkend hem niet. Wie weet wat ik kan doen om de schijf aan draaien te krijgen. Mischien een bios update maar welke moet ik hebben. Nu draai versie 00.01.27 van bios erin. type van de pc is g5gvo5-m4x4-fr7. Bvb dank. Bonanza een p3 zit net op randje de nieuwe harddisken werken op 80 pins terwijl de oude nog op 40 pins werkten, je bios ziet de hd dan wel maar kan er niks mee, in dit geval moet je dan je flatkabel vervangen naar 80 pins maar zal je hd ruimte behoorlijk kleiner worden er gaat wel zo'n 20GB vanaf, dus op dat punt helpt een bios update enkel om die 80 pin support te krijgen en je voledige hd ruimte te zien en gebruiken. Mocht dit niet het geval zijn is bovenstaande het geval en moet je jumper op MASTER zetten voor je hd. Normaal als ik een hd koop zit de jumper meestal op cable select en dan werkt het niet.
bonanzaradio Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2005 Ik ben bij een computer winkel geweest maar daar lukte het niet. Moederbord is een sis 530. Als ik de pc start zoekt hij naar de hardeschijf dus vanaf daar kom ik niet verder. Ik heb een progamma om bios voor de gek te houden als hij hem ziet voor een kleinere schijf, Maar daar heb ik dus ook niets aan. Wie weet meer. Jan Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Gast Geplaatst: 29 oktober 2005 Geplaatst: 29 oktober 2005 Het probleem is dat je voor een Packard Bell een tattoo moet zetten op de HD anders zal de bios hem niet herkennen, is specifiek aan Packard Bell. Zoek eens op de support site, er bestaat een boot floppy om een tattoo op je hd te zetten.
bonanzaradio Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2005 Het probleem is dat je voor een Packard Bell een tattoo moet zetten op de HD anders zal de bios hem niet herkennen, is specifiek aan Packard Bell. Dat lukt niet omdat de pc niet door start. Kan enkel in bios komen maar daar heb ik niets aan. Als ik een kleine schijf erbij doe dan ziet ie de kleine wel maar blijft weer steken bij de grote schijf. Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.
Poetsdoekje Geplaatst: 29 oktober 2005 Geplaatst: 29 oktober 2005 Citaat: Het probleem is dat je voor een Packard Bell een tattoo moet zetten op de HD anders zal de bios hem niet herkennen, is specifiek aan Packard Bell. Dat lukt niet omdat de pc niet door start. Kan enkel in bios komen maar daar heb ik niets aan. Als ik een kleine schijf erbij doe dan ziet ie de kleine wel maar blijft weer steken bij de grote schijf. Weet je Phantom bedoeld inderdaad een tattoo schijf van Packard Bell, deze diskette is verkrijgbaar bij Packard Bell, computer opstarten met de schijf in de A drive, en dan alles doorlopen aan de hand van deze diskette. Bellen met support van PB als je deze diskette niet hebt poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen