Ga naar inhoud


Matrix Reloaded Cam dood door MRB302 ???


Gast ton.w

Aanbevolen berichten

Ik bezit een Topfield 3000 CI-pro met een Matrix-reloaded cam.

 

Op die cam had ik tot dusverre MRV 2.23 staan met leuk resultaat.

Gisteren heb ik er MRB 302 van d.d. 24.10.2005 opgezet.

MRB staat voor Matrix Reborn. Maar niks reborn de cam is nu hartstikke dood.

 

Al van alles geprobeerd om de cam te reactieveren.

 

Op de eerste plaats natuurlijk met de oude MRV 2.23 bin-file met behulp van de Cas-interface 2 teruggezet. Maar mijn Topfield blijft de cam niet herkennen. De blijft initialiseren en komt niet met de boodschap dat die de cam heeft herkend. Ook heb ik geprobeerd om de orginele bin-file UCAS 3.0 op de cam te zetten. Maar ook die wordt niet meer herkend. Wel blijven de FTA-zenders bereikbaar

 

Ook heb ik de tuner met behulp van de mogelijkheid “standaard fabrieks-instellingen” gereset.

 

Nu mijn vragen:

 

Kan het zijn dat de software (firmware) in de tuner door mijn actie is ontregeld.

Zo ja hoe kan ik dan die software van de tuner opnieuw programmeren?

 

Ik heb wel eens ergens op een site gelezen dat je een Cam (software-matig) kunt repareren.

Moet je dan de XLINX opnieuw proggen? Dat laatste heb ik nog niet gedaan omdat daar zo vaak voor wordt gewaarschuwd en ik ook niet weet waar de juiste file is te vinden.

 

Wie heeft de oplossing voor mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De mb 301 enz is niet geschikt voor de reloaded er is een versie m.reb 300 die goed werkt van datum 23/9/05.Ligt denk ik niet aan je ontvanger maar trek voor de zekerheid ff de stekker eruit om m te resetten.Dan als de cas 2 alle gegevens nog aangeeft als je de cam erin steekt is hij waarschijnlijk gewoon nog te repareren.Zoek een matrix cas xilinx van 20kb .Als je flink zoekt lukt dat ook.Dan eerst flink wissen meerdere keren.Dan xilinx erop dan goed file erop dan nog een keer xilinx erop.succes en groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Ton

 

eerst maar de makkelijkste mogelijke oplossing proberen:

 

1=de cam eerst 3 keer achterelkaar wissen met de Cas, daarna pas de nieuwe bin-file erop zetten. (heeft ij mij twee keer eerder al het zaakje opgelost

 

2- mocht hij hem nog niet herkennen, cam drie keer opnieuw erin steken (ook achterelkaar)

 

Misschien kan het ook in 2 keer, maar ik zdoe altijd 3 keer, en dat werkt

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ton,

 

 

 

Als de Cam je kaart niet meer ziet in het menu,dan ligt xilnix er uit

die kun je met cas 2 en met de J-Tag er op nieuw in zetten.

Zo heb ik mijn Mrv ook uir coma gehaald en is weer als nieuw.

 

Ps Mrb 3.02 werkt niet waarschijnelijk (fake)

 

 

Gr Hans*2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cam werkt weer na een aantal keren heen en weer geschoven te hebben in de tuner. Waarschijnlijk slechte contactverbinding. Heb er weer even genoeg van.

Dank voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...