Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Sinds enkele dagen start mijn laptop met de grootste moeite op. Ik moet zo'n anderhalf uur lang m'n laptop aanzetten omdat hij tijdens het opstarten steeds uitvalt. Naar mate ik door blijf zetten komt hij steeds een klein stukje verder in het opstartproces. Het lijkt er op dat hij dan even geen stroom krijgt, maar m'n adaptor blijft gewoon consequent branden. Daarentegen brandt er op mijn laptop zelf een oranje lampje ten teken dat hij stroom krijgt. Dat lampje ging steeds uit op het moment dat de laptop uitviel. Maar het lampje gaat ook af en toe uit als hij gewoon in XP draait. En dan valt de laptop niet uit. Ik heb vlak hiervoor kortsluiting in huis gehad terwijl m'n laptop aan stond. Ik moest hem daarna opnieuw opstarten en toen deed hij dat ook zonder enig probleem. Maar daags daarna had ik dus het probleem wat ik zojuist omschreven heb. Het vreemde is dat m'n laptop wel aan blijft, als ik eenmaal in een account op XP zit. Nu staat m'n laptop dus al ekele dagen (en nachten) ononderbroken aan. Nadat ik dit probleem bij iemand voorlegde vertelde hij dat het aan m'n voeding ligt. Echter, ik heb daar twijfel bij. Wie kan mij advies of hulp geven? Alvast bedankt, Paula.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 O ja, dat vergat ik te vermelden. M'n accu is al zo'n anderhalf jaar geleden overleden. M'n laptop draait alleen nog op netspanning. Ik heb een Acer 1300 van ongeveer 2,5 jaar oud. Groetjes Paula
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Ik denk dan dat je de voeding even moet controleren op losse kontacten en eventuele lekkende elko's.
theparasol Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Doe jezelf een plezier en schaf een nieuwe accu aan. Dan zijn je probleempjes per direct opgelost. In mijn ogen is een laptop van 2.5 jaar oud dit dubbel en dwars waard. Kijk op www.acer.nl voor types accu en prijzen.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Uit jullie reacties haal ik dat jullie vermoeden dat het aan mijn accu/stroomvoorziening ligt. Maar kan het niet zijn dat er iets beschadigd is door de storing? Want m'n laptop blijft tenslotte wel al dagen lang draaien. Groetjes Paula
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 O ja, ik ga (als dit probleem opgelost is tenminste) inderdaad eens voor een accu kijken, want een niet mobiele laptop is ook niet alles.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Ik heb het probleem (via mail) ook bij Acer voorgelegd. Ik kreeg vervolgens een mailtje met als reactie dat het plaatsen van een moederbord 309 euro kost. Kennelijk gaan zij er van uit dat daar het probleem zit.
Ome Merde Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 dat denk ik ook. je zou kunnen proberen een verse installatie Windows uit te voeren maar waarschijnlijk gaat het na installatie weer fout. ik heb dit twee weken geleden identiek meegemaakt bij een Acer 1357LMi --> mainboard defect ... groet, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Hallo merDe, dank je voor je reactie. Ik begrijp dat ik aan een nieuw moederbord moet gaan geloven. Ik ga eens kijken waar ik die het beste kan aanschaffen.
Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Ik heb een Dell met 'tzelfde probleem. Staat al 2 jaar in z'n docking station, want zodra ik 'm verplaats heb ik de grootste moeite 'm weer aan de praat te krijgen. Als ie nukkig doet 'verdraai' ik 'm door 1 kant op te tillen en de andere kant tegen te houden. Dat werkt meestal wel na een paar keertjes. Typisch geval van een los contactje, in mijn geval. Zolang ie aan blijft ook geen probleem. Als ik 'm uit zet is 't ook geen probleem om 'm weer te starten, zolang ie maar niet wordt verplaatst. Heb al een tijdje geleden de voeding vervangen (Ik had er 2) maar toen was 't probleem er al. En is dus ook gebleven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen