Ga naar inhoud

Printer op draadloos netwerk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag mijn printer opnemen in mijn draadloos netwerk echter wel zonder tussenkomst van PC.

Ik gebruik een Trust 485A draadloos ADSL modem/router/accespoint.

En de printer die ik gebruik is een Epson stylus photo R300.

Ik heb op het forum gezocht echter ik lees dat dit soort printers niet worden ondersteund door de verschillende printservers die worden aangeboden op de markt.

Zijn er mensen die de boel wel werkend hebben?

BVD Richard

Geplaatst:

Je zou een zogenaamde printserver kunnen gebruiken. Dit is een kastje dat tussen de printer en de router komt, alleen weet ik niet of deze wireless bestaan.. mischien dat je op de router nog een aantal ingangen hebt voor

utp-kabel?

Dit heb ik in ieder geval d'r over gevonden : Printserver (parralel)

Succes xyxthumbs.gif

groeten,

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:
Citaat:
Ik wil graag mijn printer opnemen in mijn draadloos netwerk echter wel zonder tussenkomst van PC.
Ik gebruik een Trust 485A draadloos ADSL modem/router/accespoint.
En de printer die ik gebruik is een Epson stylus photo R300.
Ik heb op het forum gezocht echter ik lees dat dit soort printers niet worden ondersteund door de verschillende printservers die worden aangeboden op de markt.
Zijn er mensen die de boel wel werkend hebben?

BVD Richard

Ik heb dit zelf opgelost door een Epson Kleuren laserprinter met USB 2.0 hi-speed interface aan te sluiten op de USB aansluiting van een Linksys NSLU2.
Op de NSLU2 installeer je CUPS (Common Unix Print Services). Cups geeft gewoon de ruwe data die door de PC wordt aangeboden door aan de printer. De NSLU2 sluit je aan op je wireless router/accesspoint. Een Het grote voordeel van een NSLU2 is het energie verbruik, dit is maar 9 Watt. Ook kun je er nog een disk aan koppelen zodat je daar ook (gemeenschappelijke) data op kwijt kunt.

Suc6.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Inmiddels tot de aanschaf over gegaan van Wifi Belkin printserver werkt perfect en was plug en play.

Er zit 1 klein maartje aan de status van de printer wordt niet terug gekoppeld verder echt perfect en geen gesleep meer met de printer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen