Gast Geplaatst: 31 oktober 2005 Geplaatst: 31 oktober 2005 ik heb een radeon 9600 mijn tv oud is s-video heb een video kabel naar de tv heb hem nu op de aansluit punt waar je een xboxs op aansluit maar het beeld is niet goed op mijn scartaansluiting heb ik de decoder en op die ander heb ik een dvd set opaangesloten en nu is mij vertelt dat de pc op een scartaansluiting moet ik heb nu wel beeld maar niet mooi alvast bedankt
Hendrik007 Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Wat versta je onder niet mooi beeld? Storend, wazig, zwart wit? Het kan zijn dat er een breukje in de kabel zit, waardoor je slechter signaal ontvangt. Probeer eens een andere kabel... of probeer de kabel eens op een ander apparaat. Op welke PAL heb je je kaart trouwens staan? Zo uit m'n blote hoofd moet deze geloof ik op Pal-B staan. succes groeten, Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 heb beeld op de tv zie het bureaublad maar de letters zijn niet te lezen staat op pal- b heb al met contrast gespeelt maar daar word ie alleen donker van ik kan de letters niet lezen heb een 50 hz tv breedbeeld
Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 heb zelf ook niet echt goede ervaringen met een tv-out signaal... beeld (van windows zelf) is altijd wazig geweest, maar bij het afspelen van een film is het weer scherp... rara met Windows MCE heb ik wel goede ervaringen, met de tv kaart MCE ondersteund, dan is het beeld super strak.
Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 ja de spellen zijn goed maar als mijn vrouw wil msnen kan je de letters niet lezen dat mce is dat een programma zo veel verstand van een pc heb ik niet maar het gaat er om dat wij via de tv mnsen en interneten
Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 mce is een windows versie met een multimedia toevoeging zeg maar...
Hendrik007 Geplaatst: 6 november 2005 Geplaatst: 6 november 2005 Dat heb ik ook, dit komt doordat de televisie minder pixels heeft dan een computer monitor. Daardoor krijg je dat kleine letters wazig zijn. Waar heb je je scherm resolutie van je tv op staan? Als je deze op de resolutie zet 600x800 word het al een stuk beter telezen. Tenminste bij mijn wel. groeten, Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 ja klopt als ik hem op 600.800 zet is het iets beter maar is daat echt niets aan te doen
Jürgen Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Citaat: Dat heb ik ook, dit komt doordat de televisie minder pixels heeft dan een computer monitor. Daardoor krijg je dat kleine letters wazig zijn. Waar heb je je scherm resolutie van je tv op staan? Als je deze op de resolutie zet 600x800 word het al een stuk beter telezen. Tenminste bij mijn wel. groeten, Ik heb deze discussie met grote interesse gevolgd want ik ondervind hetzelfde probleem. Als ik mijn IBM laptop met een ATI Mobility Radeon 7500 middels een S-Video kabel aansluit op mijn een jaar oude JVC breedbeeld TV dan zie ik mijn bureaublad over de hele breedte van mijn TV scherm echter met een onscherp beeld. Dezelfde onscherpte is ook van toepassing bij het weergeven van op de laptop aanwezige foto`s met een hoge resolutie. Nu stel jij de vraag of de resolutie van de TV goed is ingesteld (600x800). Ik heb echter nog nooit een TV gezien waarin de resolutie kon worden aangepast. Misschien dat ik iets gemist heb maar zou jij mij een hint willen geven binnen welk menu-item ik de resolutie van mijn TV zou kunnen aanpassen. Verder vraag ik mij af of de geconstateerde onscherpte niet door de drivers van de (interne) videokaart wordt veroorzaakt. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Hendrik007 Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Ik bedoelde de resolutie van de videokaart, de resolutie van de tv kun je inderdaad niet veranderen, de resolutie van de videokaart verander je met: (rechtermuisknop op bureablad -> Eigenschappen -> tablad Instellingen ->Op je televisie klikken (monitor 1 of 2) en dan de resolutie veranderen. Zo bedoelde ik het. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. @tijger: Je zou je tekengroote (lettertypen) kunnen vergroten. Maar het nadeel is dan dat de lettertype van je computer monitor dan ook groter word. De tekengroote vergroten doe je als volgt: (Rechtermuisknop op bureaublad -> eigenschappen -> vormgeving -> Tekengrootte -> Groot of Extra Groot) succes! groeten, Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen