jepe Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Is er een truc om je tv bij aanzetten automatisch op scart te laten springen? Bv door 2 scart pinetjes door te verbinden.? Ik krijg nu het signaal via scart binnen vanaf de av versterker. Dat is dus niet een volle scart maar alleen video uit. ( die dus via tulp naar scart gaat) Nu wil ik die video uitgang direct op een scart plug solderen. Dan moet ik pin 20 en 21 solderen? Is het niet? Maar hoe kan ik de tv automatisch op scart laten springen? Naar ik begreep moet er een 12 volt signaal naar pin 8 en 14? Klopt dat? En waar haal ik bv een 12 volt signaal vandaan? Van scart 2 op de tv? Wie o wie kan mij helpen?
grunnsat Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 1. Levert je A/V receiver niets beters dan composiet video? Ik mag toch hopen van wel. Kijk eens of er geen S-Video vanaf komt, dat kun je normaal gesproken ook via Scart binnen laten komen. 2. Hoe je TV omschakelt is niet zo makkelijk te zeggen. Sommige toestellen kun je zo instellen dat ze omschakelen als ze een TV signaal op de Scart ingang krijgen. Anderen hebben wellicht een 12V schakelspanning nodig, en nog weer andere moet je altijd zelf omschakelen.
Gast Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Je hoeft er alleen voor te zorgen dat pin 8 hoog blijft. Waar je die 12 volt vandaan haalt? Uit de voeding van je tv misschien? Op de scart van je tv zelf staat in ieder geval geen spanning. Pin 19 is video uit Pin 20 is video in. Deze moet je dus hebben aan de tv-zijde. Pin 21 is massa.
Jan Ambers Geplaatst: 1 november 2005 Geplaatst: 1 november 2005 Als je ervoor zorgt dat van de gewenste scart plug/input, pin 8 op +8V staat, dat zal de ontvanger die ingang nemen bij het opstarten!
jepe Geplaatst: 1 november 2005 Auteur Geplaatst: 1 november 2005 Dank voor alle reacties. Ik heb nog wel een voedingkje. Maar die heeft natuurlijk een min en plus draad. Ik moet pin 8 hebben, is dat voor de plus, en waar gaar de min dan op?
Gast Geplaatst: 2 november 2005 Geplaatst: 2 november 2005 De min gaat op de aarde (min) van de audio. Batterijtje was bedoeld als ideetje om een dagje mee te testen. Handiger is het om het ergens in de TV zelf af te tappen. Dat zal niet al te moeilijk moeten zijn, meestal zit er een voedinkje in voor de audio enzo waar netjes 12V uit komt.
Jan Ambers Geplaatst: 2 november 2005 Geplaatst: 2 november 2005 Afhankelijk van de signaalbron, is het meestal zo dat bij weergave, de bron vb videorec, dvdspeler, satdekoder automatisch die +8V op de poort op pin 8 zetten! Wil je per sé altijd ongeacht de schakelstand van TV, en externe bron, steeds de 8V op de poort hebben kan je de 8V vinden ergens in de Tv zelf, en vb de +12V via een weerstand aan klem 8 leggen... Die poort trekt geen stroom, is een niveau voeler...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen