Gast Geplaatst: 31 mei 2000 Geplaatst: 31 mei 2000 Hallo,<P>Met het proggen van een pic card met losse pic en eeprom heb ik geen probleem, maar nu heb ik hier ook een card liggen met een vaste pic en eeprom op. Dus de card moet in de cardreader, heb al geprobeerd de eeprom te lezen of te schrijven maar krijg telkens een foutmelding in winphoenix (failed) ook de pic kan ik niet lezen of beschrijven (voor de pic gebruik ik ic prog 0.9b04) , ik gebruik een multiprog 98 . Wil deze kaart gebruiken voor seca. Wie kan mij verder op weg helpen ?? <P>Thanks, <BR>exDumber <BR><P>------------------<BR>
Menno Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 Hoi,<P>Dat je een foutmelding met Winphoenix krijgt is niet zo raar omdat je deze kaartjes thru pic moet proggen.<BR>Met andere woorden je moet eerst een loader in je pic laden met je pic programmer om vervolgens met winphoenix en je phoenix programmer op 3.5 mhz je eprom te proggen.<BR>Vervolgens je kaart terug in je picprogrammer en de loader file vervangen voor de normale seca hex file.<BR>Als je problemen hebt met de eerste stap (pic proggen)<BR>kun je eens zoeken naar andere picprog software.<BR>Ook zou ik eens een andere voeding proberen.<BR>Ik kon namelijk met een DL-20 pic programmer eerst alleen maar losse pics en eeproms laden en geen goldcards.(kreeg ik een error)<BR>Nieuwe voeding gekocht en nu lukt het wel.<BR>Misschien heb je hier iets aan.<P>groetjes<BR>Menno<BR><p>[This message has been edited by Menno (edited 01 June 2000).] Vu Duo 4K S+C
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 Jongens,<P>Bedankt voor jullie reply 's , maar ik kom nog steeds geen stap verder . Ik heb eerst de loader op de pic gezet (is geen probleem), maar de eeprom kan ik niet beschrijven krijg nog steeds de foutmelding "failed" in winphoenix met het programma ic-prog 0.9b04 krijg ik de foutmelding "resetting card failed" . Djazzy thanks voor de files. Hulp aub. Dank bij voorbaat.<P>exdumber@hotmail.com<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 exdumber<P>die loader zit al in de seca hex.<BR>dus gewoon de hex op de pic zetten .<BR>en hierna met piccard 2.1 de bin file naar de eprom schrijfen. <P>gr djazzie<BR>Ps: dat doe ik hier met een phoenix op 3.5 mhz en die heb jij vast wel liggen :-)<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 Djazzie,<P>Het gaat de goede kant uit denk ik maar toch nog problemen met het laden van de bin file in de eeprom, bij piccard 2.1 begint hij te laden, maar eens hij op 10 % is stopt hij en krijg ik de melding "error reading data" wat kan hier de oorzaak van zijn ?<P><BR>Thanks,<BR>exDumber<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 haal hier even een proggie op (pic24c13)http://www.willem.org/epic24c.htm<BR>en erase de eprom eens. denk dat daar een bitje fout zit. of heb je een afwijkende eeprom siemens of atmel ?. natuurlijk kan je ook proberen hiermee de eprom te schrijfen<P><BR>gr djazzie<BR>oja dit werkt dus niet met de phoenix<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by djazzie (edited 01 June 2000).]
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 Djazzie,<P>Ondertussen is het dan toch gelukt (hoera!!) met jou files. en picard 2.1, heel eigenaardig toch dat hij eerst verscheidene keren vastloopt op 10 %, 32% enz.. maar na enkele malen proberen het dan toch lukt. Nu ga maar stoppen want mijn andere helft loopt te klagen dat ik te lang bezig ben met de computer . Djazzie nogmaals bedankt!! <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 mooi . hoop ook dat je beeld krijgt :-)<P>maar dat is wel in orde . hier werkt hij op de aston cam . zal toch eens dat kaartje onder de loep nemen . mischien een slecht baantje op de print, of een soldeerpunt wat niet lekker zit. maar ja vanaf nu alleen de keys nog bij werken. bij verandering. en dat moet toch lukken. <P><BR>suc6 <P>gr djazzie<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 Van dat kaartje heb ik eens nagekeken, niets te vinden. Ja beeld heb ik perfect. <P>Groetjes<BR>exDumber<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 juni 2000 Geplaatst: 1 juni 2000 exdumber..<BR>hier werken ook niet alle files die ik probeer ook ik heb dan probleme met proggen van de pic. maar de files. waarmee ik ooit eens mijn eerste seca kaart aan het draaien heb gekregen . doen het nog steeds prima. <BR>heb deze dus even op <A HREF="http://www.djazzy.com" TARGET=_blank>www.djazzy.com</A> gezet<BR>aangepast met de laatste key`s natuurlijk.<P><BR>gr djazzy<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten