Gast Geplaatst: 4 juni 2000 Geplaatst: 4 juni 2000 Kan ik een provider 00 vervangen.<BR>Waar kan ik de bijpassende channel id's plaatsen in de eprom?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juni 2000 Geplaatst: 4 juni 2000 Dat is ongeveer wat ik me ook steeds afvraag. Op mijn seca-pic staat Canal+ Vlaanderen, hetgeen dus nutteloos is. Kan ik die op simpele wijze vervangen door bijv. Cinestar/Absat? In de nieuwe key-lijstjes staan hiervan de keys, maar we hebben toch echt meer nodig, niet?
Gast Geplaatst: 4 juni 2000 Geplaatst: 4 juni 2000 Nou is dat dan mooi makkelijk dat er geen id's ingevoegd hoeven te worden.<P>Worden de benodigde id's dan meegezonden of wordt er in dit geval niet naar gevraagd?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juni 2000 Geplaatst: 4 juni 2000 jij mij niet begrijpen Teebee? Om andere provider op kaart te zetten, of het irdeto is of seca, jij toch channel ID nodig hebben! Leuk dus nieuwe keys, maar geen channel ID...
Gast Geplaatst: 4 juni 2000 Geplaatst: 4 juni 2000 He, kunnen jullie dit omdopen in het Africa forum ?? <P>Jij vervelend, ik jou eet! <P>
Gast Geplaatst: 5 juni 2000 Geplaatst: 5 juni 2000 Ik zie inderdaad op diverse plaatsen staan dat als je eerst leest de antwoorden al zo vaak gegeven zijn dat het geen enkel probleem mag zijn.<P>Maar ik ben pas net begonnen en ik heb echt eerst gelezen (zo'n beetje alles wat hier in de diverse forums geschreven is in alle talen), maar het begint nu pas een beetje duidelijk te worden.<P>Misschien zou er toch iets van een FAQ moeten komen waar de zaken, ook voor de beginners, duidelijk in staan.<P>Overigens is dit wel de plaats op het Internet waar het meeste aan bruikbare informatie te vinden is!
Gast Geplaatst: 5 juni 2000 Geplaatst: 5 juni 2000 jos om je even uit de droom te helpen<BR>heb hier even de keys van absat + erin gezet <BR>provider ident en de keys. maar er gebeurd niks<P><BR>gr djazzie<BR>.ps als je wilt experimenteren kan je wel even een kaart van me lenen...<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by djazzie (edited 05 June 2000).]
Gast Geplaatst: 5 juni 2000 Geplaatst: 5 juni 2000 Hier wil ik nog wel even iets over kwijt.<BR>Het is zoals in de board gebruiksaanwijzing duidelijk staat beschreven, niet de bedoeling van deze site dat iedereen zo maar even na het volgen van de aanwijzingen in een gebruiksaanwijzing lekker gratis naar C+ e.d. kan gaan kijken.<P>Het gaat op deze site over het hacken, niet over het kijken.<P>Als we een beginner faq gaan schrijven over hoe het een en ander exact werkt, komen hier alleen nog maar haaien en gratis kijkers.<P>DAT KAN NOOIT DE BEDOELING ZIJN!<P><BR>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 05 June 2000).]
Gast Geplaatst: 5 juni 2000 Geplaatst: 5 juni 2000 Dat is duidelijk en daar ben ik het ook wel mee eens. Maar het is dus niet zo dat als je de informatie in dit forum (en andere hier) leest daar per definitie het antwoord in te vinden is. En een beginner kan na verloop van tijd vast lopen en dan niet verder zonder een beginners vraag te stellen.<P>Als voorbeeld: Ik ben de hele vorige week bezig geweest om voor het eerst een pic kaartje te programmeren met Piccard 2.1. Nu blijkt dat dat niet ging omdat ik het vanaf een laptop probeerde. Vanaf een gewone PC gaat het dus wel. Blijkbaar is dat algemeen bekent, maar ik kon dat nergens vinden.<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by SAT4ALL:<BR><B>Het gaat op deze site over het hacken, niet over het kijken.<P>Als we een beginner faq gaan schrijven over hoe het een en ander exact werkt, komen hier alleen nog maar haaien en gratis kijkers.<P>DAT KAN NOOIT DE BEDOELING ZIJN!<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P>
Gast Geplaatst: 5 juni 2000 Geplaatst: 5 juni 2000 Senor Teebee,<P>Terecht (wellicht) merk je op: "Jij moeten toch weten...". Maar ik weet het niet! En te oordelen naar de reactie van de heer (of mevrouw) Zo Maar, weet die het ook niet. Verplicht dat ons om per onmiddelijk naar de beginners-rubriek te gaan???<BR>Net als ik wil Zo Maar een "nieuwe" provider op z'n kaart zetten, Zo Maar in Irdeto, ik in Seca. Bij rubrieken als "Beginnersvragen", "FAQ" en "Seca" vind ik op die vraag geen antwoord.<BR>Ik weet wel dat jij, Teebee, een Hummetje hebt (met Irdeto dus), maar misschien zou je in samenwerking met de andere board-maatjes eens het een en ander op een rijtje kunnen zetten, zowel voor Seca als Irdeto. Tenslotte meldt de titel van deze rubriek niets over Seca of Irdeto, wel over pic(kaartjes).<BR>Om nog even terug te komen op Cinestar/ABSAT, ik breng dus met Piccard writer de keys van 0C, 0D en 0E in (01 is kennelijk niet in alle gevallen noodzakelijk?) en volgens mij moet ik in Eeprom - INS0x12 de provider info invoeren. Dat begint dus met 00 en 0F. Maar dan moet er nog een hele rij achteraan, en die heb ik niet! Als ik die wel had, zou dat dan voldoende zijn om deze provider te kunnen ontvangen?<BR>Het verbaast mij zeer over dit alles niets te lezen. Jij, Teebee, hebt deze keys keurig gepost, maar kennelijk is er niemand die hiermee aan de slag gaat, laat staan dat iemand het draaiend heeft gekregen. Zou het de meesten dan toch alleen maar te doen zijn om het gratis Canal Pluis kijken?<BR>Tot slot: Wat is er nu weer mis met Afrikanen? Ik zag dat de Duitsers op Sat4All ook al weer ingepakt hebben! Zo wordt het nooit wat... One 4 all, all 4 sat!
Gast Geplaatst: 13 juni 2000 Geplaatst: 13 juni 2000 Dat programmeren via laptop is verschillend per merk en type laptop , ik gebruik een Toshiba die het wel doet , het is afhankelijk van de spanning die je com poort afgeeft (spanning heb je nodig om je pic te proggen) en die is bij een desktop nu eenmaal hoger dan van een laptop.<P>------------------<BR>Edited by Tech : hobbybob@gmx.net
Aanbevolen berichten