Gast Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Ik heb een Linksys WRT54G, en die wil ik binnenkort tijdelijk in client mode laten draaien (om een computer met utp kabel via de linksys aan een ander draadloos netwerk te koppelen). Gebruik momenteel de Alchemy 1.0 Firmware. Weet iemand zo hoe ik dit verder in moet stellen? Onder Wireless->basic settings kan ik hem in client mode zetten, maar hoe geef ik aan welk netwerk hij moet pakken en welke wep sleutel? Wordt het ssid veld dan het bestemmingsnetwerk, en de wep instellingen de sleutels daarvoor? Kan het nu namelijk nog niet testen, en straks heb ik tijdelijk geen internet meer.
Gast Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Sorry, kon het nu wel in één keer vinden met google. Mooi demonstratie staat hier: http://media.weblogsinc.com/common/videos/barb/engadget_clientmode.htm Het was dus inderdaad zoals ik dacht dat het werkte.
Ome Merde Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 leuke site, staat in m'n favo's nu. Matchless heeft hier een goede beschrijving staan. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 4 november 2005 Geplaatst: 4 november 2005 Ja, maar dat is WDS en dat moeten beide AP's ondersteunen. Ik moet verbinding maken met een niet-linksys AP.
Oldereast Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 Met Alchemy moet het wel lukken, je moet er wel voor zorgen dat het SSID op beide AP's hetzelfde zijn. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
CyberSpy Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 Waarom niet WDS, werkt ook goed. Maar als je hem als client wil gebruiken kijk dan eens op http://www.dd-wrt.org Kan je een site survey doen en zeggen "join" en als het goed is dan zit je als client op het gekozen netwerk. Let dan wel op dat je op het betreffende AP wel het wireless mac adres op geef en de encriptie goed heb. Zelf draai ik met 2 WRT54G in WDS mode en WPA-PSK encryptie..... Koste mij wel 1 zaterdag maar draait nu stabiel. WRT54G V2.0 en WRT54G V2.2 1 gelijke SSID 1 WRT aan het internet. Laptop voor in het huisje, als 1 wrt zwak is dan pakt de ander hem over, lijkt wel een soort Roaming. Oja ik draai op DD-WRT v23 Beta 2 standaard 11-11-05, hiervoor had 1 de alchemy van SVEAsoft maar dat koste mij 1 WRT, deze was gebricked en was niet meer te reanimeren. CyberSpy .... :-0 Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD My Hummie 5K4 was the Best !! Keep on Dreaming ......... :-)
Gast Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 Waarom niet WDS? Omdat, zoals ik al zei, de andere router dit niet ondersteunt. Client mode is me dus wel gelukt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen