Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tijdens het booten verschijnd er de tekst bios shadowed en dit voor video idem.

het duurd 20minuten voor hij opstart .

daarna komt er een scherm met teller en zo dat die op 0 komt gaat die eerst de mappen controleren en daarna de vrije ruimte op dec harddisk.

heb al eens mijn recovery cd opgestart waar hij dan format c: doet en win xp terug instaleerd.

maar dit wil niet helpen.

wat is er aan de hand.

mvg swa

Geplaatst:

Mischien dat het in de hardware zit.

Ik had hier donderdag een laptop van iemand met een amd 2500+ processor en deze heb ik helemaal opnieuw geinstalleerd, alleen als ik deze opnieuw wilde opstarten dan duurde dit minimaal 5 minuten.(windows XP Pro)

Na alles geprobeerd te hebben (dacht ik) heb ik de DVD speler er maar eens uit gehaald (die wel normaal werkte) en wat denk je, hij start normaal op zonder enig probleem.

DVD speler weer terug geplaatst, probleem ook weer terug.

Dus mocht je iets in je laptop hebben zitten zoals een netwerkkaart of een cdromspeler en dvd speler of wat dan ook, haal deze er eens uit want de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mocht dit niet helpen dan hoop ik dat er iemand met een betere oplossing komt.

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:

Wat je kan proberen is de opstart volgorde in de bios te wijzigen opstarten met F10 dan pijl naar rechts geavanceerd pijl naar beneden opstartvolgorde enter verplaatsen met f5 en f6 en anders formatteren zonder behoud van bestanden weet je zeker dat t niet aan de software ligt kan t alleen hardware zijn .groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:

Om in de bios te komen is per merk laptop anders, ik moet via de DEL knop in de bios komen, en op de andere laptop via F2, dus ik denk niet dat we zonder merk of type een goed antwoord kunnen geven.

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:

Daar heb je gelijk in is voor windows dus ligt aan de labtop welke toets voor welke functie is toegewezen.Maar t idee begrijpt ie wel.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:

Wellicht is een bios update de oplossing voor dit probleem.. Check is op de site van de fabrikant.

Gr. Ronald

Geplaatst:

Misschien is de BIOS om een of andere reden wel reset. Daar zou ik in ieder geval eens kijken, zoals al gezegd. De meeste BIOS'en hebben verschillende standaard opties, zoals 'Optimized settings' en 'Failsafe settings'. Probeer beide eens. 't Verdient wel aanbeveling eerst fototjes te maken van de huidige settings (Als je een digitale camera hebt) of de boel te noteren.

Geplaatst:
Citaat:
Misschien is de BIOS om een of andere reden wel reset. Daar zou ik in ieder geval eens kijken, zoals al gezegd. De meeste BIOS'en hebben verschillende standaard opties, zoals 'Optimized settings' en 'Failsafe settings'. Probeer beide eens. 't Verdient wel aanbeveling eerst fototjes te maken van de huidige settings (Als je een digitale camera hebt) of de boel te noteren.

het eigenaardige is dat er aan de hardware niets is veranderd en software is niet geinstaleerd enkel win xp de orginele recovery cd die er bij is.
Geplaatst:
Citaat:
Wellicht is een bios update de oplossing voor dit probleem.. Check is op de site van de fabrikant.

Gr. Ronald

ronald ik heb jou raad opgevolgd flach progje en nieuwe bios geflacht.
werkt ans een speer nu.
enkel wat mij opvald is dat in de tekst die je ziet bij opstart nog altijd bios schadowed staat en telkens op consensie vraagd.
maar als ik anuleer gaat die verder en zeer snel.
mvg swa

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen