Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer een PIC card te programmeren met een Pheonix programmer d.m.v. Piccard 2.1<P>Als ik de "write Eeprom" optie kies begint het programmeren van de 24c16 zoals verwacht. Echter voor ik op 100% kom gaat het altijd mis met de fout melding "Error reading data". Dit is steeds op een andere locatie.<P>Vervolgens zet ik dan het begin adres een aantal locatie terug een begin dan opnieuw te branden. Uiteindelijk kom ik op deze manier altijd binnen 2 of 3 pogingen op 100% uit.<P>- Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?<BR>- Is het op deze manier bereikte resultaat juist?<P>Alvast bedankt voor de suggesties.

Geplaatst:

Heb hier het zelfde probleem, soms moet ik wel 6 a 7 maal herbeginnen voor de volle 100 % vol is, de kaart werkt daarna wel feilloos. smile.gifsmile.gif Oorzaak ? Geen idee.<P>Groetjes,<BR>exDumber<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Sorry,<BR>Even vergeten te vermelden dat het niet aan de programmer ligt want ik werk met de multiprog 98 I.P.V. de Phoenix.<P>exDumber<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

ExDumber, je hebt wel een oordeel voor andere dat oa ik m'n oren/ogen beter moet openzetten.<BR>Kaats ik even terug, maar wel in de zin zoals het volgens mij ook kan;<BR>Zet even de delay waarde wat hoger (in - uitlezen per record)in je programmer en je zult zien als een speer gaat ie.<BR>Succes.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Sorry Aviddv, bij deze mijn excuses (humax werkt hier gewoon perfect bij mij) De delay waarde zal ik eens hoger instellen, bedankt voor de tip !!<P>exDumber<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ehh. Delay waarde?<P>Zit dat op de programmer of in de software?<P><BR>

Geplaatst:

Soft , in de programmer zit geen gas- of rempedaal, dus................. smile.gif<P>------------------<BR>Edited by Tech : hobbybob@gmx.net

Geplaatst:

Hallo ik gebruik bij piccard wanneer ik een goldcard prog voor de interne 16f84 een JDM programmer en voor de EEprom een phoenix programmer. Mijn humax werkt er perfect op!!<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Kijk even in de piccard preferences (linkse icoon), zowel voor phoenics alsmede ludipipo kun je delay instellen.<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ik heb de delay waarde flink ophoog gebracht (tot 160 vanaf de originele 10), maar het mocht niet baten.<P>Nu bracht dit me wel op het idee om i.p.v. Nieuwe Troep eens een poging te doen met 95 (gelukkig had ik nog zo'n stukje antiek) en toen werkte het direkt.<P>Overigens werken nu ook alle keys. Tot voorheen leken alleen de eerste 2 of zo te werken. Dus de work-around in de originele vraag werkte bij mij in ieder geval niet.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.