Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Ik probeer een PIC card te programmeren met een Pheonix programmer d.m.v. Piccard 2.1<P>Als ik de "write Eeprom" optie kies begint het programmeren van de 24c16 zoals verwacht. Echter voor ik op 100% kom gaat het altijd mis met de fout melding "Error reading data". Dit is steeds op een andere locatie.<P>Vervolgens zet ik dan het begin adres een aantal locatie terug een begin dan opnieuw te branden. Uiteindelijk kom ik op deze manier altijd binnen 2 of 3 pogingen op 100% uit.<P>- Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?<BR>- Is het op deze manier bereikte resultaat juist?<P>Alvast bedankt voor de suggesties.
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Heb hier het zelfde probleem, soms moet ik wel 6 a 7 maal herbeginnen voor de volle 100 % vol is, de kaart werkt daarna wel feilloos. Oorzaak ? Geen idee.<P>Groetjes,<BR>exDumber<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Sorry,<BR>Even vergeten te vermelden dat het niet aan de programmer ligt want ik werk met de multiprog 98 I.P.V. de Phoenix.<P>exDumber<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 ExDumber, je hebt wel een oordeel voor andere dat oa ik m'n oren/ogen beter moet openzetten.<BR>Kaats ik even terug, maar wel in de zin zoals het volgens mij ook kan;<BR>Zet even de delay waarde wat hoger (in - uitlezen per record)in je programmer en je zult zien als een speer gaat ie.<BR>Succes.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Sorry Aviddv, bij deze mijn excuses (humax werkt hier gewoon perfect bij mij) De delay waarde zal ik eens hoger instellen, bedankt voor de tip !!<P>exDumber<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Ehh. Delay waarde?<P>Zit dat op de programmer of in de software?<P><BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Soft , in de programmer zit geen gas- of rempedaal, dus................. <P>------------------<BR>Edited by Tech : hobbybob@gmx.net
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Hallo ik gebruik bij piccard wanneer ik een goldcard prog voor de interne 16f84 een JDM programmer en voor de EEprom een phoenix programmer. Mijn humax werkt er perfect op!!<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 juni 2000 Geplaatst: 8 juni 2000 Kijk even in de piccard preferences (linkse icoon), zowel voor phoenics alsmede ludipipo kun je delay instellen.<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 9 juni 2000 Geplaatst: 9 juni 2000 Ik heb de delay waarde flink ophoog gebracht (tot 160 vanaf de originele 10), maar het mocht niet baten.<P>Nu bracht dit me wel op het idee om i.p.v. Nieuwe Troep eens een poging te doen met 95 (gelukkig had ik nog zo'n stukje antiek) en toen werkte het direkt.<P>Overigens werken nu ook alle keys. Tot voorheen leken alleen de eerste 2 of zo te werken. Dus de work-around in de originele vraag werkte bij mij in ieder geval niet.
Aanbevolen berichten