Ga naar inhoud


Ervaring Casema en Topfield 5200?


Gast

Aanbevolen berichten

Gisteren een TF 5200pvrc aan het Casema netwerk gehangen en na een autoscan alle zenders gevonden. In de ontvanger zit een gewone Irdetocam met een Casema smartcard. Het gekke was dat na het vinden van de zenders alle zenders in het standaard pakket werken ook zonder Irdetocam en smartcard.

 

De beeldkwaliteit was verbluffend goed (geen verschil met mijn schotel te zien) Natuurlijk is de combinatie digitaalontvangst met een Topfield altijd een goed duo!

Helaas is het apparaat niet van mij maar denk er wel serieus over om er 1 te kopen.

 

Al iemand anders ervaring met deze combinatie? En weet iemand of het standaard pakket ongecodeerd wordt uitgezonden of kan vertellen waarom ik beeld zonder cam hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Goed bericht, wil er ook wel zo eentje als alles zo open gaat!

 

Een aantal programma's bij Casema, 1,2,3,5,6,7,8,9,10, in Viaccess is momenteel ook zonder kaartje te ontvangen op de Sagem ontvanger.

De rest is alleen met kaartje open.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het NL pakket gaat helemaal open op RTL 4 na. Ook met de smartcard van Casema in de Irdetocam. De kaart in een officiele ontvangergestopt en wel beeld op RTL4. Helaas blijkt hieruit dat de helpdesk van Casema geen verstand van hun eigen codering heeft! Er was mij verteld dat elke Irdeto kabelontvanger geschikt was voor ontvangst van hun zenders. Nu is een Topfielld met Irdetocam 1.06 vergelijkbaar met elke standaard irdeto ontvanger maar het werkt niet. Helaas moet nu een alphacrypt cam aangeschaft worden ( ruim € 100) duurder om het signaal de decoderen.

 

Wordt vervolgt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, ik heb dat draaien (zie dit forum).

 

Volgens mij heeft de AlphaCrypt light geen Irdeto, dus je moet de 'gewone' AlphaCrypt hebben.

 

Je kunt hem redelijk goedkoop in Duitsland bestellen bij de fabrikant, maar dan krijg je hem met een oude firmware versie. Je moet dan iemand zien te vinden met een satelliet ontvanger met CI slot om via o.s. de ORF een firmware update uit te voeren. Die sukkels van Mascom hebben de firmware nog steeds niet als download beschikbaar.

 

Je kunt de kaart ook in Nederland kopen, met de 3.05 firmware er al op. Dat is duurder, want de betreffende leverancier moet ze zelf updaten via de satelliet.

 

Het opnemen via de tweede tuner werkt nog steeds niet goed, maar dat lijkt een probleem te zijn dat ook bij andere Topfields speelt. Heel irritant, want waarom koop je anders een twin tuner receiver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen gaat fout als gecodeerd opgenomen wordt. Maakt niet uit welke tuner gebruikt wordt (ik kan dat zelf kiezen via improbox en jag). FTA opnamen gaan prima (ongeacht welke tuner), opnamen tijdens kijken (worden dus gedecodeerd tijdens opname) zijn ook prima. Maar gecodeerd opnemen en decoderen tijdens weergave gaat goed fout (missende blokken en bij mij tegenwoordig zelfs gewoonweg regelmatig een totaal zwart scherm).

 

Jammer want verder is het een prima apparaat. We blijven hopen dat soft-/firmware updates deze problemen zullen gaan verhelpen.

 

PS: Ik wil absoluut niet meer terug naar m'n Panasonic apparaat!

 

@Grunnsat: Heb jij wellicht een mogelijkheid om 2 Alphacrypt kaarten in de 5200 te testen (zodat beide tuners mogelijk een eigen CAM kunnen aanspreken). Wellicht kunnen we op die manier (met een extra kaartje zonder die extra kanalen) toch nog wat beter gebruik maken van onze 5200???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al getest wat er gebeurt als je ze allebei gecodeerd opneemt (cam eruit) zijn de opnames dan wel later goed te bekijken? Als dat zo is dan ligt het eerder aan de firmware van de TF ipv aan de Alphacrypt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alphacrypt CAM light common interface

 

Irdeto Common Interface CAM compatible with Irdeto I, Irdeto II and BetaCrpyt as used by the German Package Premiere World

 

Dit las ik bij een duitse webshop lijkt mij dat hij moet werken, toch? Is wel de helft goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dit las ik bij een duitse webshop lijkt mij dat hij moet werken, toch? Is wel de helft goedkoper!

 

Geen idee, Dat ligt er aan of de aanpassing die in de AlphaCrypt 3.05 is aangebracht ook in de AlphaCrypt light aanwezig is. Zo niet, dan heb je pech en moet je de light opsturen om er tegen een flinke bijbetaling een 'gewone' AlphaCrypt van te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
opnamen tijdens kijken (worden dus gedecodeerd tijdens opname) zijn ook prima

 

Ja en nee. Opnames van Canal+ bijvoorbeeld melden zich na afloop met een half gele en een half groene $ (dus gedeeltelijk gedecodeerd). Die moet je dus nogmaals kopiëren om er een groene $ van te maken. Maar de opnames zijn wel goed.

 

 

Citaat:
(zodat beide tuners mogelijk een eigen CAM kunnen aanspreken)

 

Het idee is heel leuk, maar dat lijkt niet zo te werken heb ik al eens ergens gelezen. Beide CI sloten zijn door beide tuners te benaderen. Ik vermoed dat iedere tuner per slot uitzoekt of daar een passende CAM aanwezig is. Zo ja, dan zoekt hij niet door. Dus dan zouden beide tuners steeds dezelfde CAM vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier werkt het nu met een AlpaCrypt 3.05. Eerst geen beeld maardat kwam omdat de CAM op multi ipv single stond in het menu van de Cam. verder net zoals bij de @home klanten om de paar minuten blokerig beeld tijdens afspelen gecodeerde opname. Hel lijkt minder vaak voor te komen als timeshift uitstaat. Die dropouts blijven ook bestaan na een fastcopy zowel op 2 als op 4 speed. Op de een of andere manier wordt de stream van HD niet goed verwerkt en zal het wel een combi TF - Alpha en is het wachten op de volgende update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...