Gast Geplaatst: 11 juni 2000 Geplaatst: 11 juni 2000 Hoi, ik heb een vreemd probleem. Met de VP2 kan ik prima een waferkaart proggen zowel de 24c16 als de 16f84, beide "intern" bij een 2 pic kaart gaat de 26c16 ook maar de 16F84 niet. schakelaars staan goed, erasen gaat, blank check gaat, maar bij programmeren komt de boodschap program error at adress 0000, om het even welke hex file ik ook programmeren wil. Heb al in de setup geprobeerd de vakjes daar wel of niet aangevinkt maar dat maakt niets uit. ome Willem was steeds in gesprek. Dus eerst maar eens hier vragen of iemand iets weet. En nee,<BR>ik gebruik geen laptop. D.w.z. heb het daarmee ook wel geprobeerd maar het gaat ook niet.<P>Kortom hartekreet: HEEEEEEE......LL..U...P !<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *
Gast Geplaatst: 11 juni 2000 Geplaatst: 11 juni 2000 Misschien een stomme vraag maar je prikt hem toch wel goed om in het voetje neem ik aan ?<BR>Probeer hem eens te programmeren in de kaart lezer i.p.v. het IC-voetje.<BR>Het is maar een idee.<BR>Grt. Kees.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 11 juni 2000 Geplaatst: 11 juni 2000 Hoi Kadir,<BR>Natuurlijk een 24LC16.<BR>Bedankt voor al je suggesties. Helaas helpt geen van allen me verder. Zal ome willem een dezer dagen nog eens proberen te bereiken. Met een losse Phoenix voor de 24LC16 en een losse pic programmer gaat alles O.K., het Phoenix gedeelte van de VP2 werkt ook goed, en zelfs het pic gedeelte van een goldwafer laat zich prima programmeren, maar een gewone pic (zit goed in het voetje) niet, ook niet als de 24LC16 niet in de kaart zit.<BR>Mij -nog- een raadsel.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *
Gast Geplaatst: 11 juni 2000 Geplaatst: 11 juni 2000 Voordat je andere bestelling doet<BR>Probeer maar eens één andere PIC16F84 of andere print (mischien klopt de PCB niet)<P>Als de Vp-2 waferkaart kan programeren, dan is niets aan de hand met de programmer(vp-2)<BR>andere bestelling heeft geen zin(mischien krijg je zelfde probleem)<BR>Ik heb zelf VP-2 programmer en één zelf gebouwde print en werkt alles prima<P>Mijn advies IS: wacht met bestelling, en blijf proberen(koffie en koekje tussen door werkt soms )<P><BR>Suc6<BR><P>------------------<BR>Believe In Yourself....<BR> Who Dares Wins!<BR>People who think they Know everything,<BR> greatly annoy those of us who do... <BR>
Gast Geplaatst: 11 juni 2000 Geplaatst: 11 juni 2000 BenBem,<P>Pic kaart met 26c16 en Pic16f84?????<BR> nooit van gehoord 26c16, ik hoop dat je 24c16 mee bedoeld,..<BR>Als om 24c16 gaat, Probeer maar eerst pic16f84 te programeren(zonder 24c16 in print)<BR>Alle 4 schakelaar naar beneden(voor de zekerheid)<BR>gebruik 24c12.exe van oma willem( hier te downloaden )<BR>Picsetting:<BR>NO.NO.NO.XT<BR>24c16 weer in print en programeer 24c16 met (winphoenix of Piccard 2.1)<P>Suc6<P><P>------------------<BR>Believe In Yourself....<BR> Who Dares Wins!<BR>People who think they Know everything,<BR> greatly annoy those of us who do... <BR>
Gast Geplaatst: 13 juni 2000 Geplaatst: 13 juni 2000 klopt als een bus. benbem. die lange kaart (2 pic)van ugh.. :-) is inderdaad niet rechtstreeks te proggen. heb ook even lopen vloeken. eenmaal geprogt draait alles prima.<P>gr djazzie<BR> <P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...<p>[This message has been edited by djazzie (edited 13 June 2000).]
Gast Geplaatst: 13 juni 2000 Geplaatst: 13 juni 2000 Bedankt voor je antwoord Djazzie, nu weet ik tenminste dat ik niets verkeerd doe. Alleen jammer dat Geronimo zelf op een PM aan hem nog niet gereageerd heeft. Ik kan me niet voorstellen dat hij bang is voor zijn handeltje en ik heb zoals gezegd het idee dat het te verhelpen moet zijn. Wacht dus maar even af. De aardigheid was dat met de VP2 alles te programmeren is op dit gebied. Nu staan er drie programmertjes in plaats van de gehoopte ene. <P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *
Gast Geplaatst: 13 juni 2000 Geplaatst: 13 juni 2000 Hoi Kadir,<BR>Het probleem zit hem niet in de ontvanger maar in de lay-out van Geronimo's kaartjes, d.w.z. een deel ervan. Ik heb nl. 2 lange kaarten van hem gehad waar 2 pics en 2 24LC16 ic's oppassen (quadra noemt hij die dingen) Pics kunnen in de voet van deze kaartjes niet geprogrammeerd worden met de VP2. Gisteren bij een kennis even gestoeid met normale MM kaartjes van Geronimo en dat ging uit de kunst. Had geen meter bij me om door te meten waar het verschil zit. Dus Geronimo maar gemaild. Wacht nu op zijn antwoord want het moet met een kleine ingreep aan te passen zijn denk ik.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *
Gast Geplaatst: 13 juni 2000 Geplaatst: 13 juni 2000 Dom, dom. moet natuurlik zijn programmer i.p.v. ontvanger.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *
Aanbevolen berichten