Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 Hallo, even iets vragen als de tv speeld is er een piepend geluid te horen en dat is zeer vervelend,mijn vraag is,is dat te maken en hoeveel zou dat kosten want hij is 10 jaar oud.En kan dat kwaad kan de beeldbuis niet ontploffen.
Gast Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 Hallo, waarschijnlijk een spoel in de hoogspanning/afbuiging die trilt aan de frequentie van de horizontale, oorzaak lokaliseren en inwrijven met lak( vb nagellak ) of met een speciale spuitbus bewerken. Bijoux
gerrit B Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 Gewoon een busje plastic spray kopen en hiermee de hoogspanningstrafo en de dop die achterop de beeldbuis zit goed mee inspuiten. Piept hij dan nog dan Tv open schroeven, alle lampen uit en kijken waar je een blauwe vonk ziet en deze plek goed inspuiten. Soms kan het zijn dat de hoogspanningstrafo voorzien is van een plastic beschermkap dus deze dan wel eerst even verwijderen voo rhet inspuiten. Er bestaat echter ook een speciale spuitbus ik dacht van Ph.lips waar groene spul uit komt, maar Plastik 70 is beter verkrijgbaar en werkt ook goed. Laat de plastic spray wel goed drogen voordat je de TV weer aanzet. Suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Steve Geplaatst: 5 november 2005 Geplaatst: 5 november 2005 geef wel aan waar het over gaat,een merk en type nr is wel makkelijker.
Steve Geplaatst: 6 november 2005 Geplaatst: 6 november 2005 het zal waarschijnlijk spoel L804 zijn naast de lijntrafo. soldeer deze even los,druk hem aan en soldeer hem weer vast
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Ik zal eens kijken dat ik die spoel terug vindt,ik zal nog iets van mij laten horen als ik eraan begin ok. Alvast bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen