Ga naar inhoud

piepend geluid van de tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, even iets vragen als de tv speeld is er een piepend geluid te horen en dat is zeer vervelend,mijn vraag is,is dat te maken en hoeveel zou dat kosten want hij is 10 jaar oud.En kan dat kwaad kan de beeldbuis niet ontploffen.

Geplaatst:

Hallo, waarschijnlijk een spoel in de hoogspanning/afbuiging die trilt aan de frequentie van de horizontale, oorzaak lokaliseren en inwrijven met lak( vb nagellak ) of met een speciale spuitbus bewerken.

Bijoux

Geplaatst:

Gewoon een busje plastic spray kopen en hiermee de hoogspanningstrafo en de dop die achterop de beeldbuis zit goed mee inspuiten.

Piept hij dan nog dan Tv open schroeven, alle lampen uit en kijken waar je een blauwe vonk ziet en deze plek goed inspuiten.

Soms kan het zijn dat de hoogspanningstrafo voorzien is van een plastic beschermkap dus deze dan wel eerst even verwijderen voo rhet inspuiten.

Er bestaat echter ook een speciale spuitbus ik dacht van Ph.lips waar groene spul uit komt, maar Plastik 70 is beter verkrijgbaar en werkt ook goed.

Laat de plastic spray wel goed drogen voordat je de TV weer aanzet.

Suc6

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik zal eens kijken dat ik die spoel terug vindt,ik zal nog iets van mij laten horen als ik eraan begin ok.

Alvast bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen