Ga naar inhoud

zicht schotel op satelliet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ook nieuw met schotels en satellieten. 2 weken geleden heb ik van iemand een schotel met ontvanger gekocht(95cm elliptische schotel met 3 lnb's erop en nokia media master 9500). Hij heeft het werkend laten zien, dus dat moet in orde zijn. Ik ben nu al 2 weken bezich met het uitrichten van de schotel, maar dat lukt precies helemaal niet. Ik krijg geen enkel beeld. Ik heb zelfs een kompas gekocht en een satfinder.

Ik woon in een portiekwoning op de 4de verdieping. Er staan wel wat bomen voor het huis. Maar er zijn meerdere mensen hier in het gebouw die een schotel hebben. En die wonen op de tweede verdieping (zie de foto). Het lijkt me dat die bomen dan geen probleem moeten zijn. MAar op een van de help pagina's hier in het forum staat dat bij een hoogte van bijv 2 meter, de schotel er 4 meter vandaan moet staan.

Kan het toch zo zijn dat de bomen mijn signaal blokkeren en dat ik dus al 2 weken voor niks aan het uitrichten ben geweest?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grtz Jeroen

post-25350-1318258420,3746_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik vraag me af hoe je het geheel aangesloten hebt. Als ik zo de kabels op de foto zie hangen lijkt het erop dat je 2 lnb's op de switch aangesloten hebt, maar er gaat geen kabel van de switch verder. Ik zie wel een andere kabel die rechtstreeks naar binnen gaat.

Die bomen zijn het probleem niet, ik denk dat je eerst de aansluiting maar eens goed moet controleren. Haal die switch b.v. eens er tussen uit en sluit één lnb rechtstreeks aan en richt dan nog eens uit.

suc6

ET9500 XT5 image with CCcam 2.3.0 - Triax 110 rotating with modified powertech DG380 LNB: MTI Highline Pro Twin

Geplaatst:

De kabels heb ik gister inderdaad aangesloten zoals je zei. Er gaat 1 kabel vanaf de middelste lnb (astra 1?) rechtstreeks naar de decoder. De switch zit er niet meer tussen. Maar nog steeds geen enkel signaal.

Als ik in het menu kijk naar de signaalsterkte staat ie op 0 en blijft op 0 staan.

Geplaatst:

die schotel daaronder als die op de astra staat ? kunje toch als richtlijn gebruiken .

En ik zie inderdaad geen kabel van switch naar receiver gaan.

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

De kabels op de foto zijn nog van de oude situatie van gister. Sinds gister zijn de kabels aangesloten zoals hierboven beschreven. Dus 1 kabel van de middelste lnb rechtstreeks naar de receiver.

De schotel staat ook in dezelfde richting als de schotel van de buren. Maar ik krijg zelfs niet het kleinste beetje signaal.

Geplaatst:

het is nu 11.45 uur en de schotel kijkt nu recht naar de zon. Dat zou toch ongeveer goed moeten zijn?

Geplaatst:

Ja als ik het zo zie ( is nu 11:55 hier ) dan staat de zon vrijwel recht op de Astra lnb.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Nog steeds geen enkele ontvangst. 0 % op de signaalmeter van de decoder.

Ik heb de decoder op bvn gezet en diseqc 1. Dat is toch ook de bedoeling geloof ik?

Geplaatst:
Citaat:
Nog steeds geen enkele ontvangst. 0 % op de signaalmeter van de decoder.

Ik heb de decoder op bvn gezet en diseqc 1. Dat is toch ook de bedoeling geloof ik?

Hoi jpingen ik weet niets van nokia media master 9500.
Maar volgens mij (in iedergeval bij mijn recever) als je geen diseq gebruikt dus direct aan de lnb bent aan gesloten, moet je in de instellingen aan geven dat er geen diseq gebruikt word.
Dus denk ik dat hij niet op 1 maar op geen moet staan.

Sterkte Rob

[color:"green"] Als je je vrouw laat navigeren tijdens het autorijden, zie je meer van de wereld als met een GPS systeem!!

[color:"blue"] Xtreme pvr & Digix pvr [/color]

Geplaatst:

zou alles ertussenuit gooien en straight dus 1 lnb op receiver , en dan eens afstellen me lijkt dat je de onderbuurman als voorbeeld kunt nemen.

heb je dan nog geen signaal zou ik toch eens alles nalopen (meten)

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Ik heb geen idee hoe ik moet aangeven dat ie op geen diseqc moet staan. Ik kan volgens mij alleen maar kiezen tussen 1,2,3 en 4.

De schotel moet nu volgens mij wel goed staan. Met behulp van een vriend en sat finder staat ie nu richting waar het sterkste signaal verschijnt op de satfinder. Maar nog steeds geen beeld. HEt lijkt me dat het in de instellingen moet zitten dan.

Ik moet nu even weg, dus ga ik vanavond weer verder proberen. Hardstikke bedantk tot nu toe allemaal!

Geplaatst:

Gelukkig en helaas ben ik eruit. Het ligt dus toch aan de bomen :-(

Melisa, ontzettend bedankt dat je hier hebt willen komen meten met je professionele meetapparatuur! Helaas geen beeld, maar ik weet in ieder geval waardoor het komt.

Grtz Jeroen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen