Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer Skystar2 met Ubuntu werkend te krijgen. Hiervoor op forum http://www.ubuntuusers.de/wiki/treiber:tv:skystar2_installation

gelezen. Als ik doe wat er staat, gebeurt er niets. Ik krijg het niet voor elkaar dat de map dvb wordt aangemaakt Dit zou met 'vi' kunnen, maar telkens blijft de map leeg.

Ook met Linvdr geprobeerd. Veel hierover gelezen maar het uitpakken met tar lukt, maar krijg het niet geinstalleerd.

Is er iemand die Skystar2 met Ubuntu draaiend heeft?

Geplaatst:

Aangezien Ubuntu een debian kloon is bekijk dit topic eens dat ik een tijd geleden geschreven heb.In deel 3 kun je lezen hoe ik mijn skystar aan de praat heb gekregen met kaffeine in kde3.

Geplaatst:

Ik heb alle 3 de handleidingen uit het draadje gedownload en gelezen,echt perfect.Ik kom alleen niet verder met kde.Als ik het wil downloaden en installeren krijg ik de melding dat hij kde-i18n-nl niet kan vinden.Wat doe ik fout????

Geplaatst:

Skystar2 und Xine unter Ubuntu (Kernel 2.6.8)

Module laden

modprobe budget

modprobe stv0299

damit die module bei jedem Neustart wieder geladen werden müssen diese in die /etc/modules eingetragen werden.

folgendes Script in /etc/init.d erstellen

vi /etc/init.d/dvb

#!/bin/bash

#/etc/init.d/dvb

# get rid of old DVB API devices; do it twice for good measure...

rm -rf /dev/ost

rm -rf /dev/ost

rm -rf /dev/dvb

rm -rf /dev/dvb

#for major and minor devicenumber see here

#vi /usr/src/linux/Documentation/devices.txt

cd /dev

mkdir dvb

chmod 755 /dev/dvb

cd dvb

mkdir adapter0

cd adapter0

mknod -m 0660 frontend0 c 212 3

mknod -m 0660 demux0 c 212 4

mknod -m 0660 dvr0 c 212 5

mknod -m 0660 ca0 c 212 6

chown root.video /dev/dvb/adapter0/*''

chmod 744 /etc/init.d/dvb

und zu den runleveln hinzufügen

update-rc.d dvb defaults

Bovenstaande heb ik gevonden en geprobeerd. Eeen aantal dingen begrijp ik niet. Wat doe je met modprobe budget?

Met vi moet je en map aanmaken met een opdracht, welke bij het opstarten wordt uitgevoerd. Als ik vi afsluit met wq, wat ik uit de linux database haal, is wel de map aangemaakt, maar de inhoud is weer weg. Heeft iemand het op deze manier voor elkaar gekregen??

Hierna komt er een verhaal over Xine, maar volgens mij draait dat al.

PS. Ik heb hetzelfde met KDE. Wil niet werken.

Geplaatst:

Met modprobe budget laad je de module in voor budget kaarten zoals de skystar2.

Lees je anders even in wat modprobe is en wat init.d doet!

Met vi moet je geen map aanmaken dat lijkt misschien zo omdat er geen extensie achter zit maar een extensie is niet noodzakkelijk in linux.

Vi is een texteditor en je maakt hier een script mee aan.

Voor een beginner is vi een vrij moeilijke texteditor en kun je beter pico of nano gebruiken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Modprobe budget is voor Haupauge kaarten.

Module's voor de skystar famile zijn 'stv0299' of 'skystar2'

Met 'lsmod' kan je de lijst van geladen - en geactiveerde - modules opvragen.

Door middel van 'modprobe skystar2' of 'modprobe stv0299' kan je drivers voor de skystar activeren. stv0299 komt van de chip die op de skystar2 zit, dit is de grote vierkante chip waar ook die stv0299 op vermeld staat.

Heb je een van dee twee modules met succes kunnen starten, dus zonder foutmeldingen, dan kunnen ander programma's zoals 'kaxtv' etc met de drivers omgaan en kan je kanalen in gaan lezen....

Succes, Decman.

Dreambox DM7000S, Echostar 2200 2CI, Skystar 2.

Schotels: Triax 88 CM + DiSEqC Stab HH100 Rotor, Fixed Triax 66 CM.

Geplaatst:

Als ik lsmod doe, dan zie ik achter stc0299 B2C2 flexcop staan. Het lijkt er dus op dat de Skystar moet werken. Ik krijg alleen VDR niet aan de gang. Bij de installatie moet ik ergens modules laden. Ben inmiddels 2x naar de bieb geweest om boekjes over Linux te halen voor meer theorie, maar de bieb wordt helaas gesponsord door Bill Gates. Als ik VDR wil starten krijg ik de volgende melding:vdr:

please turn off UTF-8 before starting VDR

Met Google vind ik wel wat UTF-8 (ongeveer)is, maar het lijkt mij niet uitschakelbaar.

Wie het weet mag het zeggen......

Geplaatst:

er is zelfs een debian distro met vdr xine en skystar 2 support

kanotix livecd erin en vanaf cd starten of op hd installeren

maar de tutorial die je aanhaalt is alleen een tutorial om beeld van je dvb kaartje op je scherm te krijgen via xine maar meer als wat op en neer zappen kun je niet maar is een goede start om beeld op je scherm te krijgen van je dvb budget kaart (oftewel zonder harwarematige mpg2 dekoder)

en het is een slechte tutorial

heb het zelf na veel puzzelen draaiend op een gentoo distro

maar debian is beter ondersteund voor vdr en dergelijke mythtv kan voortaan ook veel softcams en derg net als vdr

eerst zzorgen dat je de juiste modules geladen hebt voor een skystar2 is dat skystar2 en stv0299 en evt dvbcore

voor de juiste verwijzingen en rechten voor je dvb hardware dat zijn die frontend demux en dvr , etc apperaten

dat je de juiste versie van xine-lib en xine-gui hebt met dvb support soort gepatchte versies

bij vdr zorgen dat je de goeie versie hebt en de juiste plugins voor xine of dxr3

dit staat allemaal uitgelegd in de vele forums over vdr en skystar2 of budgetcards en als je de vele tutorials leest van de verschilende distro's merk je dat ze niet veel verschillen

Geplaatst:
Citaat:

please turn off UTF-8 before starting VDR

Het is uitschakelbaar...UTF-8 is een veelgebruikte toetsenbordindeling waar vdr niet mee om kan gaan. Ik dacht dat je je keyboard gewoon als US moet indelen.
Ik heb er ooit een oplossing voor gevonden. Vraag eens 'export' op, daar staat ook de indeling UTF-8 in, en die moet naar US indeling.
Zoek eventueel op google naar 'vdr+utf-8'

Toen ik dat goed had, had vdr weer iets over het feit dat hij als root gestart wordt. Daarna ben ik maar gestopt en heb een Kanotix live CD gedownload.

Op een Pentium III 800 Mhz en een Geforce II MX 200 werkte het niet die CD.
Wel toen ik later een Pentium IV 2.8 GHz ging gebruiken met een GeForce 5200 MX videokaart er in. Toen werkte ineens alles, weliswaar alleen FTA.
Het is bekend dat na het toevoegen van modules ook gecodeerde uitzendingen bekijken mogelijk zijn. Hier heb ik geen ervaring mee.

Gr Decman.

Dreambox DM7000S, Echostar 2200 2CI, Skystar 2.

Schotels: Triax 88 CM + DiSEqC Stab HH100 Rotor, Fixed Triax 66 CM.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen