Ga naar inhoud

Vraagje over de aanschaf van een webcam.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mensen, ik heb een vraagje over een webcam.

Een kennis van mij wil een webcam kopen, dus wij vanmiddag de stad in (was koopzondag hiet in Groningen) naar een webcam kijken. Maar de verkopers wisten hem niet te overtuigen van de kwaliteit van zo`n ding.

Dus nu is mijn (onze) vraag wat is een goede webcam voor een normale redelijke prijs, er zijn zoveel van die dingen op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Hij wil dat ding gebruiken voor MSN en komt op een gewone PC te zitten, dus geen laptop.

Op die PC zit Windows XP-SP2, AMD Athlon 2400+ met 512MB geheugen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, ook namens Henk.

977415-973091-smiley-15790.png

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Ik zou maar eens even naar die winkel in de Oude Ebbingestraat gaan, daar hebben ze keus en ervaring genoeg om je goed te kunnen voorlichten, het nummer is 39

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

@Ome Merde, heb je ook een type nr of iets dergelijks.

Die camera moet wel een goede lens hebben, zijn familie woont in Canada en hij zal het wel fijn vinden als opa en oma zijn kinderen goed kan zien.

Pribo. laugh.gif

Geplaatst:

Ik heb even gekeken bij kieskeurig en heb daar 2 webcams gevonden die hier in Groningen €55,= kosten.

1 - Logiteteck Quickcam Pro 4000 Retail, 30 frames per seconde.

2 - Philips Toucam 2 Pro 840K, deze heeft 60frames per seconde.

De Philips blijkt super makelijk te installeren zijn en word direct door XP herkent.

Deze week daar maar eens een kijkje nemen en hopen dat ze die 2 cams aangesloten hebben zodat je het verschil kunt zien.

Pribo. laugh.gif

Geplaatst:

Wat is er mis dan met die software van Philips en welke software moet dan gebruikt worden?

Na wat lezen op internet, blijkt die 60-frames per seconde helemaal geen zin te hebben met MSN omdat MSN dit niet ondersteunt. Ze ondersteunen tot 30-frames per seconde blijkt uit een reactie die ik ergens op één of ander forum heb gelezen.

We gaan morgenmiddag even ergens kijken naar zo`n cam, ze kosten alletwee € 55,= ik ben benieuwd welke het gaat worden van de 2.

pribo. kweetniet.gif

Geplaatst:

Voor de mensen die het misschien willen weten, het is de Logitech Quickcam Pro 4000 geworden en ik heb mij ook zo één aangeschaft.

En ik moet zeggen superbeeld levert dat apparaatje. xyxthumbs.gif

Dus vanaf nu doet pribo ook aan MSN. grin.gif

977415-973091-smiley-15790.pngMag afgesloten worden.

Geplaatst:

Citaat:
Dus vanaf nu doet pribo ook aan MSN.

En waar ben je dan te vinden?

Want die avatar van jou is wel errug agressief, kan ik je beter bekijken.

poetsie

P.S. Sorry, zo'n opmerking hoort eigenlijk Off Topic!!!. anoniem.gifanoniem.gif

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

en als je er een wil die je in een LAN netwerk wil hangen ?

Hoe doe ik dat dan met die USB aansluiting, bestaan er cam's met een lan aansluiting.

Heb nm dat er s'nachts wel eens plantjes verdwijnen en wil toch eigenlijk wel eens weten waar die naar toe gaan smirk.gif

Dus hang ik ergens onder het dak of achter een raam een cammetje zodat ik tenminste s'nachts kan slapen en overdag film kan kijken loep.gif

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen