Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, hoe zou het komen dat ik af en toe een error krijg met de jdm programer .<BR>dit met het programa icprog.<BR>steeds na de verify bij beide ic's<BR>geeft hij dan error in adresline 000f enz.<BR>meestal wel een ander adres.<BR>als ik het dan even op mijn laptop probeer dan lukt het wel, en soms ook niet.<BR>heel eigenaardig, heeft iemand de zelfde probleempjes.<BR>wat is de oplossing ? en wat de oorzaak ?<P><BR>als ik dan het ic<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Zie bij hardware problemen, daar is reeds het een en ander over de JDM geschreven.<P>een kleine advies;<BR>Niet beide IC's in de JDM plaatsen, maar een voor een.<BR>ICprog9d proberen, bij mij deden de vorige versies ook moeilijk.<P>Groet,<BR>Mard<P>------------------<BR>

Geplaatst:

waar vindt ik die 9d versie ?<P>mvg SatGoof<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

laat de 16f84 op de pic kaart zitten en programer die en dan de 24c16 op de jmd plaatsen en dan die programeren.<BR>dit werkt bij mij het beste,als ik ze alle twee op de jmd plaat heb ik ook dit soort problemen.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ja ok, maar je mag NOOIT ze beiden erop plaatsen, dat werkt zeker niet.<P>Ik heb dat probleem zelfs wanneer ze beiden appart geprogd worden.<P>hoe werkt dat met eerst de f84 ?<P>SatGoof<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Je moet een modificatie aanbrengen op je JDM Programmer voor meer info<P>bin.jer@12move.nl<P>------------------<BR>

Geplaatst:

zal eens wat info probren te winnen , thanks<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

ok ok hier zoals het echt moet en geen indiaanen verhalen meer!!!!!!<BR>Ik adviseer ten eerste een gold card of een smd gold card.<BR>LAAT die chips op de kaart zitten blijf er vanaf!! Prog de pic met bv picard of ic prog (versie onbelangrijk). Als eerste als het over irdeto gaat de loader!! Dan haal de jdm van je pc en gebruik een phoenix met het program winphoenix (EE-prom versie) laad nu de bin file. Switch weer over naar de jdm en prog de pic met de hex file.<BR>Dit werkt altijd en een andere manier heb ik niet werkent gezien dus succes. <P>------------------<BR>

Geplaatst:

werkt dit ook voor SECA ?<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

bijna alleen de volgorde is.<BR>Voor seca gebruik ik dezelfde software.<BR>jdm met icprog eerst weer de loader<BR>dan de hex. Nu de phoenix aan je pc koppelen en piccard2,01 laden en de bin programmeren. Let op dat je iedere maand moet updaten <P>succes<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp, plaats je de ic pic kaart of goldcard in de voorziene kaartgleuf van de JDM programmer zonder de beide ic 's te verwijderen van de ic kaart<BR>prog je mm303rb7.hex erin met icprog of picard via de kaartgleuf van de JDM.<BR>daarna in de kaartgleuf van de phoenix en prog je de 16c24 met *.bin met Winphoenix<BR>waarna terug in de kaartgluef van de JDM om de 16f84 te herproggen met de *.hex file.<BR>met picard.<P>Juist ?<P>nog even voor alle duidelijkheid alles gebeurt via de op beide JDM en Phoenix programers voorzien kaart gleuf, OK ?<P>mvg SatGoof<P>------------------<BR>

Geplaatst:

De loader die je hierboven noemt ken ik niet meestal zit die bij de files. Ik gebruik er maar 1.<P>ja gewoon in je jdm steken gebruik een goede loader. Die dus als eerste geprog word in de pic ic met je jdm.<P>Als je een loader nodig hebt en de vereiste winphoenix EE soft dan mail mij even enstuur ik ze je op en moet het werken.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Nee de meeste of beter de latere versie van jdm werken dan niet. En je gaat toch niet vertellen dat het bij jou wel lukt?<BR>dus wat betrefd irdeto<P>------------------<BR>

Geplaatst:

o ja lees het forum maar eens goed door dan kun je snel je conclussie trekken.<BR>Ik kan zo alle kaarten proggen op de oude gold cards na (met grote ic) deze zijn voor wat mij betrefd het meest onbetrouw baarst. En gold cards kunnen in een ci soms vervormen. <P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.