Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 (gold-)wafer kaart is een smartcard (net als je bankpas) met van de buitenkant onzichtbare chips.<P>Pic-kaart (oftewel print-kaart) is een stuk pcb (printed circuit board) met daarop gesoldeerde chips. Meestal zitten de chips eigenlijk in voetjes, zodat je ze makkelijk eraf kunt halen (om b.v. te herprogrameren).<P>Maar het zijn dezelfde chips (met name een pic 16f84 en een eeprom 24c16/24lc16)<P>Oja, de printkaartjes zijn ietjes langer dan een smartcard, dus met ze in je CAM gestopd gaat het klepje niet dicht.<P>Beide types worden ook some MMII genoemd (multimac-2). <P>2old<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 er is wel degelijk een verschil.<BR>De kaarten met grote ic's zijn waardeloos.!!<BR>Gold cards geven problemen als je ze in een CI stopt ze worden dan te warm!!<BR>De beste keus zijn de nieuwe smd versie van de goldcard.<P>Koop dus de goede kaart<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 De goldwafer geeft bij mij in de 9600 geen problemen ook niet als hij te warm wordt terwijl het klepje dicht zit........<BR><P>------------------<BR>Groeten, Belec
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 Het probleem is inderdaad dat de goldcard te warm kan worden ,daardoor vervormt de kaart een beetje aan de voorkant en wordt in het ergste geval niet meer gedetecteerd door de CI omdat de kaart niet meer tegen het switchje aankomt .Oplossing ; kaart voorzichtig warm maken en de vervorming terug buigen .Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing , ik heb zelf tot op heden dit probleem nog niet gehad, de vervorming is wel zichtbaar maar nog niet zo erg dat de CI hem niet meer ziet.<P>------------------<BR>Edited by Tech
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 Heb hier de drie versies van kaarten en inderdaad de smd is volgens mij ook een zeer goede keuze maar de goldkaart moet daar zeker niet voor onderdoen (heb nog nooit problemen gehad met warmte ontwikkeling en kromtrekken van de kaart in de CI van mijn 5400), dat de kaarten met grootte IC waardeloos zijn zou ik niet durven stellen want deze functioneren ook feilloos, het enige nadeel is dat men het klepje van de reciever niet kan sluiten voor de rest ook prima kaartjes. De prijzen liggen niet zo ver uiteen voor de 3 soorten. Aan u de keus.<P>exDumber<P><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 eindelijk eerlijke en verstandige praat ga zo door iedereen<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 juli 2000 Geplaatst: 4 juli 2000 hallo allemaal, ik wil graag weten wat nu het verschil is tussen een goldwafer kaart en een pic kaart.<BR>ik ben mij aan het orienteren omdat ik hier mee aan de de gang wil.<BR>maar het valt mij op dat er over deze 2 typen kaarten wordt gepraat, of maakt het helemaal niks uit.<BR>graag een antwoord van een ieder die hier meer kennis van heeft als ik.<BR>alvast bedankt, harry <BR><P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten