marocino Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Na enige zoektocht naar een oplossing met tegenvallend resultaat toch maar hier effe vragen. Ik heb een DM 7020 met een disecq (moteck) en schotel van 1.10 (triax). Ik kan alle zenders op astra (19*) zien maar als ik naar hotbird draai (13*) zie ik niet alle zenders. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de software (gemini) of is de schotel\rotor niet goed afgesteld? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan hebben. Alvast bedankt
Ome Merde Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 wat versta je onder "alle zenders", de hoeveelheid kanalen of de hoeveelheid "open" kanalen ? hoeveel SGN heb je op bijv. Multivision ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Kan verschillende oorzaken hebben. Software kan het niet aan liggen lijkt mij. Controleer de lnc of die wel recht in de schotel zit. Doe eens een test met een andere reciever. Wellicht is de lnc of kabel niet 100% in orde. Gr. Ronald
Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Wellicht mis je de wat zwakkere transponders -> beter uitrichten. Wellicht zoekt je ontvanger dmv Transponder/freq. lijst en ontbreken er een hoop? -> lijst aanvullen Wellicht heeft je ontvanger de limiet voor aantal op te slaan kanalen bereikt? -> gecodeerde kanalen uit de lijst verwijderen. Het zou allemaal zomaar kunnen....
marocino Geplaatst: 8 november 2005 Auteur Geplaatst: 8 november 2005 Hi Multivison kan ik wel zien, die doet het gewoon. (snr 84 en agc 84) Maar El Jazeera bijv. niet. die staat op snr 60 en agc 62. Ik gebruik de settings lijst van joske, dus je zou kunnen zeggen dat de transponder settings goed staan. ik zal niet vragen naar de gecodeerde kanalen want dat is off limits hier als ik het goed heb. Het gaat meer om de FTA's.
Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Heb je al geprobeerd door aan je lnbf te draaien meer kwaliteits signaal te krijgen. Zo dan is dat nog de moeite waard te proberen.
Ome Merde Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 SNG van <70% --> geen beeld, zeer gevoelige tuner van de db is de boosdoener. inderdaad je lnb wat draaien wil wel eens helpen, hier tenminste wel (10% winst) merDe deze ruimte is te huur
marocino Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Geplaatst: 11 november 2005 Pff de Lnb draaien dat wordt nog eens een uitdaginng... moet ik weer een lange ladder weer regelen.... we gaan het proberen. Weten jullie het zeker dat het aan de lnb kan liggen?? Ik heb namelijk een andere ontvanger getest ( echostar 3000 ip) en die doet het goed. Wat me op viel is dat het vooral zenders zijn boven de 12000
mountenbike Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 heb zelf ook zoiets gehad en miste meerdere zenders, bleek later aan de lnb te liggen! half stuk kan ook dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 marocino, kan ook je zenderlijstje wezen.. als je eens op hotbird een scan doet...? heb dat zelf ook al vaker geconstateerd met lijstjes van derden. cheers A Forest The Cure
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen