mietde Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Citaat: Omschrijving: Eindelijk heb ik het voor elkaar mijn file-server dmv Suspend to Ram (S3) energie te laten besparen en vanwege de S3 is de server dan ook in 10 seconden weer "wakker". Mijn verbazing was dan ook groot dat de mogelijkheden van de vigor 2900VG om een pc via het internet wakker te maken zo enorm beperkt zijn. De ene optie is middels telnet hetgeen een groot beveiligingsrisico met zich mee brengt en voor derden zowiezo al niet bruikbaar is. De 2e optie via de ARP cache is wat dat betreft beter maar de router flushed de ARP tooewijzingen te snel om daar in de praktijk wat aan te hebben. Ideaal zou het zijn als in een toekomstige firmware een portforwarding regel naar bijv. 192,168.1.255 door de router geaccepteerd en uitgevoerd zou worden maar momenteel accepteert de vigor 2900VG dat niet. Alternatief zou kunnen zijn dat de vigor de ARP cache niet zou flushen, iig niet tot een reboot. Ik hoop dat u bekend bent met dit probleem en dat men aan een oplossing werkt. Citaat: We hebben een notitie gemaakt van uw suggestie en zullen deze voorleggen aan de Fabrikant. Aan de hand van de hoeveelheid aanvraag (Request for Change) zullen zij bepalen of deze optie aangepast kan worden invorm van een Firmware upgrade. Zelf zeggen we dat een WOL functie in de WebUI handig is (https). Bij deze dus een oproep voor iedereen met een Draytek en Wake on WAN wensen of ter ondersteuning van mij een (Request forChange) te mailen naar: support@draytek.com You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen