Ga naar inhoud


Newbie vraag: vereisten voor DVB-C (TVHome) via PC of alternatieve receiver


Gast csteelooper

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb even een héél erg newbe-vraagje: wat zijn de MINIMALE vereisten voor het bekijken van TVHome (DVB-C) via de PC of een alternatieve receiver? Ik doel hierbij nadrukkelijk op een zo legaal mogelijke manier; ik heb een TVHome Extra abo. Wat ik dus wil weten is: is het mogelijk om met een DVB-C-kaart + evt. een AlphaCrypt CAM o.i.d. het spul aan de praat te krijgen zonder dat je gelijk aan het hacken moet, en zo ja, waar kan ik dan de geschikte spullen kopen? Ik wil nl. graag digitaal kunnen opnemen, maar er is nog geen harddisk-receiver o.i.d. die door TVHome ondersteund wordt, en ook de release van een kabelgeschikte variant van de DM7000S laat nog op zich wachten (zou bijv. de DM7020C of DM7080C (incl. DVD-brander) zijn, maar daar is vooralsnog niks over bekend bij Dream, althans geen releasedatum.)

 

Laat me hier nogmaals benadrukken dat ik dus NIET doel op zaken zoals het gratis bekijken van Canal+ ofzow, ik wil gewoon via een alternatieve receiver en/of via m'n pc kunnen kijken naar het aanbod waar ik legaal recht op heb i.c.m. mijn abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, da's duidelijk, maar hie verloopt dan de interface tussen de CI-module en de TV-kaart? Moet je de CI dan aansluiten op de Terratec? en hoe zit het met een alternatieve receiver (dat wil zeggen zonder tussenkomst van PC, bijv. RealBox, DreamBox, etc.)? En zijn er misschien oplossingen met SoftCAMS icm een normale Smatcard-reader (dat zou errug handig zijn, want die heb ik nl. al eentje hehehe). Bedankt voor alle hulp zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Righto... Dit helpt me al w.b. de ontvangst via pc. Nu nog ervaringen met RealBox/Dreambox, iemand?

Dreambox heeft even gewerkt, nu zwart beeld...
Wachten op oplossing, als die er komt gezien de ontwikkelingen rondom de fastlemmy image...
Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat gewoon de updates niet binnenkomen of de kaart niet geaktiveerd wordt na de preview periode.Dus nog even afwachten na de volgende key wissel.

ik heb mijn kaartje bij mijn kaartleverancier in een samsung gestopt nadat de preview periode was afgelopen. Na 20 minuten weer beeld

Nu de hele dag in een DB500C weer beeld met de fastlemmy image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz... als ik het zo lees gaat de Data Exchange niet goed... Dan zou ik dus zo nu en dan me Samsung er aan moeten hangen om ervoor te zorgen dat ik beeld hab... Da's nog ff nie waar ik op zit te wachten. Heeft dat mischien iets te maken met die wijziging waardoor er alleen met gecertificeerde ontvangers kan worden gewerkt...? Ik vind dat trouwens sowieso onzin... Dat ze er geen ondersteuning voor geven als er met andere modellen wordt gewerkt is oké, maar dat het gewoon niet kán vind ik jammer... Ik heb namelijk in Duitsland inmiddels vaker iemand met een RealBox zien werken (de dure variant van de DreamBox) i.c.m. een premiere kaart over de kabel (Premiere gebruikt voor kabeldoorgifte ook Irdeto2) en dat ging goed. Zou mooi zijn als dat hier ook kon met Dreambox of Realbox... En als dat in ieder geval normaal gesproken gewoon werkt, is het voor mij niet erg dat ik geen ondersteuning krijg. Zolang het maar legaal kan, dat wil zeggen gewoon tegen betaling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf niet geprobeerd maar heb gelezen van de FireDTV/FloppyDTV dat het zou moeten werken. Is een DVB-C tuner met CI ingebouwd. Je hebt dus wel nog een CAM nodig waar je kaart in gaat.

 

Te koop o.a. bij www.****************.nl, ff googelen voor meer plekken die het te koop hebben.

 

Nogmaals voor de duidelijkheid, heb het alleen gelezen weet niet of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uit je beschrijving maak ik op dat tvhome alleen werkt met de door haar goedgekeurde decoders? Ik zoek eigenlijk een twin/duo decoder die het mogelijk maakt om gelijktijdig tv te kijken en een programma op te nemen. Ook vraag ik me af of een harddisk recorder dan wel gaat werken.

 

Graag hoor ik van mensen die hier ervaring mee hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je zou ook eens de TwinHan DVB-C kunnen proberen.

 

Citaat:
leverancier:

 

- TwinhanDTV Mini Cab (geschikt voor digitale kabel Free-To-Air, DVB-c

De TwinhanDTV Cab-CI kaart zit hier niet bij omdat de providers hun smartcard geblokkeerd hebben voor CI toepassingen. Het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen. Vandaar dat wij gekozen hebben voor de FTA(Free-To-Air) variant. Later zullen wij de Cab-CI in ons programma opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Je zou ook eens de TwinHan DVB-C kunnen proberen.


Citaat:
leverancier:

- TwinhanDTV Mini Cab (geschikt voor digitale kabel Free-To-Air, DVB-c
De TwinhanDTV Cab-CI kaart zit hier niet bij
omdat de providers hun smartcard geblokkeerd hebben voor CI toepassingen. Het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen. Vandaar dat wij gekozen hebben voor de FTA(Free-To-Air) variant. Later zullen wij de Cab-CI in ons programma opnemen.

Prachtig knip en plakwerk... :-) Maar:
"Later" is dus NU; hoewel hun site misschien nog niet up-to-date is.
Heb de kaart èn Alphacrypt Cam bij hen gekocht.

Overigens staat bij "nieuws" (25 oktober) op hun site ook dat ze de Cab-CI leveren vanaf 21 november.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...