Ga naar inhoud

Bellen via Skype.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier een mooi draadje op een skype forum (engels) waar duidelijk uit blijkt dat Skype rechstreeks via een router voorlopig een droom zal zijn:

forum.skype.com

Geplaatst:

Leuke verhalen allemaal wat ik nu zou willen lees ik hier in elk geval niet.

Ik wil ook wel gaan bellen zonder het vastrecht abbo van KPN maar niet met allerlei extra toeters en bellen zoals pc aanhouden ed.

Skype klinkt wel goed maar kun je daarmee ook mensen bellen die GEEN skype gebruiken?

Ik begrijp dat bellen van Skype naar Skype gratis is maar dat kan ook via MSN dus is Skype een beetje onzin.

Ik heb het wel eens getest en het klonk met skype wel beter dan met MSN maar perfect was het zeker niet.

Goedkoper bellen naar het buitenland vind ik niet interessant want ik bel nooit naar het buitenland.

Tiscali of Versatel zijn hier niet beschikbaar dus daar heb ik ook niks aan.

Ofwel : kan skype het vaste net vervangen van kpn? kan ik dan naar alles bellen zoals ik dat gewend ben? dus naar vaste nummers binnen en buiten de regio, naar gsm nummers en natuurlijk naar koopnummers?

Ik kan mijn vaste lijn nog niet opzeggen vanwege adsl over het kpn netwerk maar ik zou wel naar belbudget kunnen overstappen.

GSM bellen vind ik te duur.

GSM bellen goedkoper dan vaste lijn? volgens mij begint een gsm abbo bij minimaal een euro of 15 per maand dus dat is een verschil die ik nog niet echt zie.

Kan iemand nu eens vertellen of Skype de vaste telefoonlijn kan vervangen?

elke euro die je kan besparen zonder verlies van mogelijkheden of kwaliteit is meegenomen....het leven is al duur genoeg!

Geplaatst:

Gratis bellen met Skype kan alleen naar iemand die skype heeft. Bellen naar een vast nummer van bijv. KPN kan ook maar dat kost geld. Je dient hier een abo voor af te sluiten.

Voor niets gaat de zon op.....

Geplaatst:

Skype vervangt niet je telefoonlijn zeker niet zonder een pc. Dan zou je andere VOIP diensten moeten gebruiken zoals VoipBuster. Dit is nu nog wel gratis naar vaste telefoonnummers (met beperking van een uur achtereen) maar dit gaat in de nabije toekomst natuurlijk ook geld kosten. Als je je telefoonlijn de deur uit wilt doen dan zit je vast aan kabelinternet want voor VOIP moet je wel een internetverbinding hebben. Bovendien zal je dan bij de VOIP porfider naar keuze een abo moeten afsluiten om een telefoonnummer te krijgen zodat je te bellen bent met een normale telefoon. Dit zou goedkoper kunnen zijn dan de gewone telefoonlijn. Met VOIP is het in iedergeval (zodra het niet meer gratis is) bellen tegen lokaal tarief.

Ik denk dat op dit moment VOIP een aanvulling is op de gewone lijn om goedkoper naar te kunnen bellen (vooral interlokaal en internationaal).

Als iemand een andere mening heeft dan zien we die vanzelf gepost worden.

Geplaatst:

het simpelste (en betrouwbaarste) is belbudget aanhouden

je houd je nummer en kunt gewoon gebeld worden op je oude nummer

en je belt gewoon via voip

werkt het een keer niet , dan bel je via kpn

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen