Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een JDM Programmer en een pic-card met de 16f84 en de 24c16 ic's erop<P>Alles gekocht bij M***<P>Maar toen ik de pic-card probeerde te programmeren<BR>Kreeg ik de melding "verify failed at adress 000h" (dit was met de 24c16 ic)<BR>De grote ic (16f84) ic kan ik gewoon programmeren<BR>Ik ben erachter gekomen dat je het printbaantje van de kleine ic bij pootje 7 moet doorkrassen en dan pootje 7 met pootje 4 met elkaar moet verbinden<BR> <BR>Mijn probleem was opgelost!!!<BR> <BR>Maar nu heb ik het volgende probleem met de pic-cards die ik vandaag gekregen heb:<BR> <BR>Ik kan nu de grote ic (16f84A 20/p) staat erop) niet programmeren terwijl ik de kleine ic wel kan programmeren!!!<BR>Ik krijg telkens de foutmelding:<BR>verify failed at adress 000h<BR>Dus het omgekeerde wat ik eerst had<BR>Nu heb ik hem geprobeerd te programmeren in de kaartlezer van de JDM, maar dat haalt ook niks uit<P>Ik heb verschillende soorten programma's geprobeerd en ook wel eens een ander soort ic gekozen bij ic-prog 0.9d <BR>Omdat je in dat programma kunt kiezen uit de 16f84 en de 16f84A (beiden werken niet)<P>Ik gebruik ic-prog 0.09d<BR> <BR>Wie kan mij helpen???<BR> <P> <BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

ik ben niet zo'n grote expert wat ic typen betreft maar voor zover ik weet heeft dat type een ander freq nodig om te proggen of erger nog is hij totaal anders en kun je hem niet gebruiken<BR>wie weet meer<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ja ik ben er inmiddels achter gekomen met behulp van Djazzie dat de 16f84a 20/p ic op 20 mhz werkt en een JDM kan die niet proggen<P>------------------<BR>

Geplaatst:

elke pic16f84 kan je zonder meer gebruiken. de maximale kloksnelheid is van geen belang. de klokpuls komt van de cam, of ci cam en is 3.57mhz. de traagste is de pic16f84-04, 4mhz. dus. snel genoeg dus. heb je een snellere pic, bv de -10 (10mhz) versie, dan doet'ie het dus prima op 3.57 mhz. je picje loopt dan met twee vingers in de neus te piccen. voor de 20mhz versie (ken ik niet) idem.<BR>verder kan je elk picje behoorlijk overclocken. een 4mhz kan je rustig op 6mhz laten tikken.<BR>prutsie <P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

ik heb ook een jdm met pic kaart<BR>maar ik heb niks moeten veranderen aan de jdm<BR>alles werkt perfect.<BR>dus ik snap niet dat mensen printbanen moeten door strepen<BR>volgens mij gebruiken die verkeerde software voor jdm is pic24c13 perfect<P>groeten fred<P>------------------<BR>

Geplaatst:

De error die gegeneerd wordt tijdens de verify (failed 000h) kan gewoon genegeerd worden. Als je de kaart in de ontvanger steekt werkt deze gewoon. Sommige eproms geven gewoon een verify error, maar werken wel.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Maar welke bestanden worden er dan gebruikt want met die van mij werken ze niet!!!<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.