Soulman Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 Hoi, Via een (mijn) dyndns adres is het mogelijk om mijn linuxsysteem te benaderen (dus van client naar server). Nu vraag ik me af, als ik vanuit mijn linuxomgeving met een ander systeem wil connecten, om gegevens op te vragen, kan ik (client) die server dan mijn dyndns adres opgeven of gaat dat niet werken? Thanks Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Gast Geplaatst: 10 november 2005 Geplaatst: 10 november 2005 als ik de vraag goed begrijp hebt je 2 systemen : 1 - server dir draait op Linux met een dyndns adres (bijv. server.soulman.com) 2 - client met een willekeurig OS (Linux, Windhoos, Solaris, ...) nu kan je vanaf je client via server.soulman.com op je client komen, maar je wil weten of je via server.soulman.com ook je client kan bereiken (vanaf de server) ?? Indien je dit bedoeld is het antwoord nee, je moet het IP ingeven van de client en dat is niet hetzelfde als dat van je server.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen