Ga naar inhoud


Meer mensen last van Canal+ en ondertitels ?


Gast JumperFree

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand ( of zo ) last van dat bij Canal+ in breedbeeld de onderste ondertitels half buiten het beeld vallen.Nu is dat wel weer te herstellen maar bij andere flims is het weer te hoog.Afspelen van Dvd's enz. geeft geen ondertitel problemen.

 

Meer mensen last van ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Hallo JumperFree,

 

Hier heb ik dus ook last van en dat is lastig. Ik kan mijn beeld wel iets hoger zetten, maar dan schuift de onderste zwarte rand ook gelijk een stukje in beeld.

 

Ergens anders op dit forum heb ik er ook al eens een vraag over gesteld, maar men veronderstelde dat dit door een verkeerde instelling van mijn tuner komt. Niet dus, maar schijnbaar zijn er niet veel mensen die dit opvalt.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

of, zoals in mijn geval, er gewoon geen last van heeft....bij mij valt er niets weg van de ondertiteling...nu gebruik ik een dreambox en een 82 cm breedbeeld tv, en mijn dreambox staat ingesteld op 16/9, tv op automatisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zendt Canal+ niet meer in breedbeeld uit.

Het is altijd 4:3, maar als een film echt breedbeeld nodig heeft, zenden ze het in letterbox uit, dus met zwarte balken boven en onder.

Hun ondertitels zijn echter nog steeds op 4:3 berekend.

Nu zijn sommige tv's iets te slim: zodra die die zwarte balken zien, rekken ze uit tot de balken weg zijn.

Daarmee valt dan dus ook een deel van de ondertiteling weg. Vaak is dit een instelling in een menu van de tv.

Maar met de huidige manier van uitzenden heb je dus de keuze: zwarte balken of beroerde ondertitels. Helaas, maar het is niet anders.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij anamorphe 16:9 uitzendingen op andere kanalen, heb ik er dus absoluut geen last van. Logisch.

 

Bij de letterbox uitzendingen die af en toe op b.v. Net 5 of een van de andere commercielen te zien zijn ook niet. Maar sinds kort wel bij Canal+. Ik moet mijn (82 cm Sony) TV handmatig omschakelen op 16:9 (ook al staat hij op AUTO), maar dat was altijd al zo en dan zie je van de ondertiteling alleen het bovenste randje van de zin (en dat is dus sinds een paar weken).

 

Er is maar een oplossing: anamorph, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, weet nu dat het dus voor het grootste gedeelte aan C+ ligt.Een kennis van me met een Philips breedbeeld moet het beeld ook steeds wat bijstellen.Afwachten dan maar of dat C+ het ook op valt .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ondertitels nog steeds niet opgelost, onderste regel verdwijnt half uit beeld.Of ben ik weer de enige ?, en iemand enig idee of ze dat bij C+ gaan op lossen op de korte of lange termijn ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, UPC laat zich weer eens van zijn ware kant zien.

Geld innen van de klanten en serviceniveau nul !!!

 

Een proffesioneel bedrijf zou iedere dag waarop de ondertitels verkeer staan een dag teveel vinden. Maar nee !!

Dit duurt al twee maanden bij UPC/Canal Plus.

Tijd voor weer eens een onderwerpje voor tros radar?

De EPG op de Canal Plus kanalen heeft het bij mij ook al dagen begeven.

Hoe is dat bij jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...