ADC Geplaatst: 12 november 2005 Geplaatst: 12 november 2005 Is een L9.1 chassis. TV start op en gaat na 2 sec in protectie. De lijn en raster pulsen zijn eventjes aanwezig (pulsvorm is goed).I2C lijnen zijn goed. Heb het aantal pinken van led vergeten te tellen( TV staat bij een vriend). Iemand een tip. Alvast al bedankt. vst
Steve Geplaatst: 12 november 2005 Geplaatst: 12 november 2005 controleer eerst hoe vaak de led oplicht,is dit maar een maal dan is waarschijnlijk de hoogspanningstrafo de oorzaak.is het dit niet dan is waarschijnlijk de eeprom defect.vervang deze en zet opnieuw de optie code`s er in
ADC Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Geplaatst: 12 november 2005 Steve, Ik denk niet dat het de LOT is want die lijnpulsen zijn niet vervormt. Ik zal proberen met de eeprom te vervangen. Alvast bedankt voor de tip. Ik laat je volgende week iets weten. groeten ADC vst
ADC Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Geplaatst: 16 november 2005 Ik heb de eeprom vervangen (24c08) maar helaas is het nog altijd hetzelfde, gaat zelfs iets rapper in protectie met die nieuwe eeprom. Led pinkt tweemaal kort na elkaar en blijft dan fel rood branden. Ik krijg ze ook niet opgestart in service default mode. Dan toch de LOT ( ook als de lijnpulsen goed zijn)? groeten vst
Steve Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 ik denk toch wel de lijntrafo.(de sturing was toch goed op de lijntor en spanning is aanwezig ??
ADC Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Geplaatst: 17 november 2005 ja lijnpulsen zijn aanwezig, op de lijntor collector meet ik eventjes de pulsen van +/- 1100V. Moest het de LOT zijn zouden die pulsen toch vervormt zijn? vst
ADC Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Geplaatst: 28 november 2005 Ik heb de LOT vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Weet er iemand hoe de hardware protectie uit te schakelen of waar ik een schema kan vinden? Bedankt vst
Steve Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 plaats eerst maar weer de oude eeprom terug en kijk dan wat hij doet
ADC Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Geplaatst: 28 november 2005 Ik heb een IC voetje gestoken. Met oude NVM zelfde probleem. vst
Steve Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 haal de lijn tor er uit,en meet tussen coll en emitter of er wel ong 150v op staat
ADC Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Geplaatst: 28 november 2005 De lijnpulsen gemeten op de collector van de lijntor zijn +/- 1100V ( wat normaal is). De lijnpulsen zijn eventjes zichtbaar op scoop en zijn niet vervormd ( dus een goede oscillatie ). > lijntransistor is OK. Raster is ook OK. Ik verwacht eerder een fout in het protectie circuit. Maar ik heb gn schema en weet bijgevolg niet waar ik het protectie circuit kan uitschakelen. vst
Steve Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 je kan enkel de 5v protectie uitzetten door op pen M20 even kort te sluiten naar massa,en dat de tv in te schakelen. maar je hebt dus wel 148 v op de coll van de bu 1508dx (pos nr 7460 ??) en is ook de condensator 220K 3KV op pos nr 2463 (over coll en emitter van deze bu nog wel goed ??en op meetpunt L2 op de basis van de bu heb je een goede stuurpuls als dit nou allemaal ok is dan verdenk ik de saa5564 er van
ADC Geplaatst: 18 december 2005 Auteur Geplaatst: 18 december 2005 Het was inderdaad de processor (SAA5564) > deze kost 50 Euro. Bedankt Steve vst
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen