Gast Geplaatst: 22 augustus 2000 Geplaatst: 22 augustus 2000 In veel beschrijvingen kom je tegen dat je de codes welke je programmeert met je afstandbediening in een Freecam moet omrekenen.<BR>Dus het getal 48 aftrekken en bij negatief 256 weer optellen.<BR>Dit is bij een MM9800 S niet nodig, deze berekent de digitale code's goed om in Hex.<P>Groetjes <P>------------------<BR>ww
Gast Geplaatst: 22 augustus 2000 Geplaatst: 22 augustus 2000 Lijkt me niet echt thuishoren in dit topic , maar troost je met de gedachte dat er gratis bij windows een calculator bijgeleverd zit die dit klusje ook kan opknappen , zet hem wel ff in de scientific modus dan kun je de hexwaardes zo invullen en om laten rekenen naar decimaal en andersom.<P>------------------<BR> <p>[This message has been edited by Tech (edited 22 August 2000).]
Gast Geplaatst: 22 augustus 2000 Geplaatst: 22 augustus 2000 mijn excuses,maar ik had deze berichtgeving volgens mij toch echt geplaats onder nieuws en info sectie, foutje.<P>Natuurlijk moet je eerst de plainkeys van Hex omzetten in Dec., maar dan wordt er in de beschrijving aangegeven dat de afstandbediening vervolgens de decimale codes als een ASC code verzendt en de Cam hier niets mee kan beginnen.<BR>Derhalve zou je dan dus de omrekening zoals boven beschreven staat moeten verrichten.<P><P>------------------<BR>ww
Gast Geplaatst: 22 augustus 2000 Geplaatst: 22 augustus 2000 ja en die heb ik verplaatst omdat het daar absoluut niet thuishoort!<BR>Het is geen nieuws en zeker geen informatie <P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 23 August 2000).]
Gast Geplaatst: 25 augustus 2000 Geplaatst: 25 augustus 2000 Ik heb in een grijs verleden even gewerkt met de freecam en kan me herinneren dat de in te kloppen code's gewoon driecijferig decimaal waren in te voeren. Dus de hexwaarde omzetten naar decimaal en dat getal gewoon invoeren.<BR>Het kan zijn dat het per ontvanger verschilt, ik heb het met succes geprobeerd in een AD3000IP en daarna weer overgestapt naar "normale" allcam soft.<P>------------------<BR>edited by Tech
Aanbevolen berichten