Gast Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Kan ook goed.. Die zet het motormanagement ook in noodloop. merk je vooral bij het verkeerslicht. het toerental is niet stabiel, en na wegrijden heb je niet het volledige vermogen.
Psychosammie Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Geplaatst: 15 november 2005 Dit is precies waar ik bang voor ben. Er zijn veel mogelijkheden en in de garage gaan ze gewoon voor de kat z'n dinges dure onderdelen lopen vervangen. Effe testen is er daarna niet bij. Starten, ja hij loopt. Het probleem ontstaat pas na 10 minuten rijden en dan weer stoppen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
mghibli2 Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 koelwater temp sensor - de 'choke' bij koude motor lucht temp sensor samen met luchtdruk sensor - bij warme motor gasklep positie sensor - bepaald oa wanneer stationair gedraait moet worden. Dit is een potmeter en bij slechte werking kan je niet eens fatsoenlijk weg rijden. Stationair stappenmotor. regelt uiteindelijke stationair toerental. lambda sensor - pas nadat motor warm is wordt deze gebruikt, meet o2 en fijnregelt de inspuiting bij krukas en nokkenas sensor voor onsteking en inspuit punt check ook voor rotte connectoren, de rotor en kap van de verdeler. Let op goed massa contact tussen: (<5 ohm) motor en min pool accu motor en chassis chassis en min pool akku massa contact bobine Als de motor rot loopt, rommel dan eens aan de sensoren/bedrading soms vind je het dan. Bij mij lag het aan de verdeler rotor, deze slingerde op de as dus slechte ontsteking als gevolg.
Psychosammie Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Geplaatst: 15 november 2005 Als je bij problemcar.nl even zoekt blijkt dat dit een bekend Opel probleem is. Het zou oa. aan de LFR-Leerlaufregler kunnen liggen. Die wordt nogal vaak genoemd. Maar ook alle opties die jullie noemen. Nu eerst maar eens die LFR-Leerlaufregler vinden en schoonmaken. Iemand een idee waar dat ding zit? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Ronsworld Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Geen flauw idee waar dat ding zit, maar hij ziet zo uit: (zie bijlage) HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Johan45 Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Dat is de nullaststappenmoter. Zit gemonteerd tegen het gasklephuis .... Toch ga ik nog steeds voor de krukasimpulsgever. Volgens de Opel dealer was dit de oorzaak, en na vervanging was ik van het euvel af. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen