WilSat Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Ik ben bezig Kaxtv te installeren. Na ./configer komt er een melding dat er geen acceptabele C Compiler in $Path aanwezig is. Ik begrijp dat C een programmeer taal is. Met Apt-cache search krijg ik een veld vol met zaken welke met © compiler te maken hebben. Wat doet C compiler en welke moet ik hebben? Het is duidelijk wel nodig want de installatie stopt. PS in de Database lees ik er niks over.
Gast Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 meestal voldoet gcc wel neem zowel de gcc als de gcc-devel
Gast Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 ja, gewoon ff "apt-get install gcc" doen
Gast Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Citaat: ... Wat doet C compiler... Een processor kan enkel logische functie's uitvoeren en rekenen. Er werd bedacht om een bepaalde taal te maken en dan een programma te gebruiken om het om te zetten naar rekenkundige taal. Hiervoor hebben ze de compiler gemaakt, die de code omzet van een "voor normale mensen" leesbare code naar een rekenkundige code. Compileren is het omzetten van een taal naar een machine-afhankelijke taal 'assembly'. Citaat: ...en welke moet ik hebben ... Bij iedere distro zit een compiler bij ingesloten.Maar meestal worden deze tools (ontwikkelingstools) niet bij geïnstalleerd bij een basisinstallatie (distro gebonden). Dus ga ff via je menu naar software toevoegen, je cd of dvd inbrengen en zoek maar naar ééns deze 'tools'...je zal daar wel een C compiler zien tussenstaan. En anders moet je hem installeren zoals hierboven staat beschreven via 'yum' of 'apt-get'. BJ
WilSat Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Geplaatst: 16 november 2005 OK, bedankt voor de uitleg. Kan ik weer verder!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen