Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 internal DVD drives die normaal geen last hebben om een DVD af te spelen. Nu heb ik een recent origineel exemplaar die dat niet doet. Geen van beide drives blijkt in staat om dat te doen en bovendien bevriest de afspeelsoftware. Een externe player speelt de film echter vlekkeloos af. Wat is het probleem? Wie helpt mij?

Geplaatst:

Kan zijn dat er een regiocode opstaat die niet overeen komt met je dvd spelertjes of dat het beschermd is met een DRM beveiliging waardoor de schijf in je pc niet werkt (voorkomt kopieeren). Sony en Warner Brothers gebruiken die nogal eens.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Er bestaan nog meer schimmige methoden om een DVD rom speler voor de gek te houden.

Er kunnen stop-codes in de stream worden opgenomen (U751, paar disney titels) zodat je eigenlijk naar een serie films zit te kijken. Ook komen er nogal eens hele korte (0.5-1 sec) filmpjes aan het begin van de stream die vreemd genoeg door de ene afspeler wel en de andere niet worden opgepikt.

Analyse met diverse programma's geeft over het algemeen wel uitsluitsel. (Virtualdub mpeg mod) TMPGEncoder, DVDDecrypter laten ook soms leuke grapjes zien.

Als je per ongeluk autoplay hebt aanstaan, ja dan kan er werkelijk van alles gebeuren. Uitzetten dus.

Eigenlijk word je gedwongen om de DVD te rippen.

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Ik heb zonet ontdekt dat InCd5 (onderdeel van Nero7) de oorzaak is dat ik sommige DVD's niet kan afspelen. Als ik dat programma verwijder dan loopt alles weer normaal.

Ik begrijp er niet meer van... Kan iemand me helpen?

Geplaatst:

Ik denk dat er verschillende problemen zijn. Ik heb AnyCD geïnstalleerd en alle DVD's kunnen nu afgespeeld worden, ook met InCD geïnstalleerd. Zonder dat programma wordt bvb. de originele DVD van StarWarsIII niet herkend.

InCD geformatteerde cd's en dvd's worden herkend op mijn Nec3500 ND, maar niet op mijn Benq1 650S??? Nero geeft hier een bericht dat ik de reader moet installeren. Met Nero6.6 worden de InCD's op beide drives herkend (uitgetest).

Ik denk dat er iets scheelt met InCD, maar ook met de beveiliging van sommige DVD's.

Het gaat vooral om de laatste nieuwe DVD's. Met de oudere heb ik nog nooit geen last gehad. Ik vind het erg dat men nu bijkomende programma's moet installeren om iets te kunnen afspelen. Volgende keer wordt het een onverbiddelijke retour van zo'n DVD en vraag ik mijn geld terug.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen