Gast Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Kun je met een enkele telefoonlijn faxen en bellen terwijl je de (in dit geval) all-in-one printer permanent aangesloten laat? Faxen gaat prima, maar er zal waarschijnlijk een telefoonsplitter tussen moeten. En komt op die manier de fax ook aan bij de printer of gaat dan ook de telefoon over? Wie kent deze situatie en ziet een oplossing?
WPW Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Je hebt een fax detector/selector nodig, die neemt de telefoon aan en luistert voor 3 seconden naar het fax aanmeldings signaal en stuurt anders de zaak door naar een telefoon, of je fax instellen dat deze na 5 rinkels opneemt, dan heb je nog de tijd en zo niet dan gaattie automatisch naar de fax. Is alleen lastig voor de beller die jou mot hebbe, jij bent er niet en de beller krijgt die fax aan de lijn Je kan ook voip nemen voor normaal belverkeer en de oude kpn lijn voor de fax, dat doe ikke dus, werkt formidabel. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mietde Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Citaat: Je kan ook voip nemen voor normaal belverkeer en de oude kpn lijn voor de fax, dat doe ikke dus, werkt formidabel. Aanvulling mbt tot de wanadoo Livebox: Puzzel ik ook mee voor een wanadoo family abbo. Helaas net de ipod actie misgelopen Probleem met die livebox is de ingebouwde splitter. Je moet dan de fax op de voip poort van de livebox aansluiten. (Zet je zelf een splitter voor de livebox dan werkt het voip telefonie gedeelte niet of iig niet goed). Je kunt wel faxen versturen door eerst *33* te bellen waarmee je via de livebox de kpn lijn selecteert. Neem aan dat binnenkomende faxen op de kpn lijn dan netjes doorgeeft. Mits je fax een faxselect optie heeft kun je daar dan gewoon nog een telefoon op aansluiten. Maak me wel enigzins zorgen mbt die ingebouwde splitter in de wanadoo livebox, de meeste problemen lijken toch door die splitter te komen. Vraag me ook af of dat in de praktijk allemaal naar wens gaat werken, heb weinig trek in onnodige fax pieps in me woonkamer om maar wat te noemen. You cannot ignore that member
Gast Geplaatst: 18 november 2005 Geplaatst: 18 november 2005 Dank voor antwoord. Ik ga me er in verdiepen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen