Ga naar inhoud

Waarom Noorderbreedte ingeven bij USUALS ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de USUALS moet je naast de Oosterlengte ook de Noorderbreedte invoeren. Dat van OL kan ik begrijpen (de motor draait van west naar oost en vv) maar waarom ook de NB opgeven ? De elevatie van de schotel stel je toch eenmalig in ?

Geplaatst:

Ik heb het nog niet getest of het veel verschil uit maakt wanneer je er een andere waarde inzet voor die NB, wanneer het zeker wel van belang is als je ten zuiden van de evenaar woont.

Geplaatst:

Ik denk dat de motor iets meer moet draaien tussen de satellieten onderling, naarmate je dichter bij de evenaar bent. Want op de evenaar ben je iets dichter bij de satellieten.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

hvdh heeft helemaal gelijk.

vanaf de evenaar is de hoek tussen astra28e en hispasat 30w groter dan vanaf bijv. de poolcirkel.

noem de afstand tussen de satellieten de basis van een driehoek. dan zijn de benen van de driehoek op de evenaar korter, dus de hoek is groter. (de basis blijft immers gelijk.)

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Geplaatst:

Klopt; de vorm die de Clarke-belt heeft aan de hemel is anders op verschillende breedtes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen