mietde Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Wil een goede multi function center en kom uit op 2 modellen waaruit ik hoogstwaarschijnlijk zal gaan kiezen. Brother MFC-7820N Canon LaserBase MF5750 Beide zijn laserprinters met ingebouwde flatbed scanner en fax. Verschillen: Canon: géén opwarmtijd (brother 28 seconden) Canon: rechtstreeks scannen naar .pdf Canon: All-In-One cartridge (dus geen aparte drum en toner meer). Canon: verbruikt toch wat meer stroom, in slaapstand bijv. 4 watt meer. Canon: direct mailing preventie (brother helaas niet, ze wijzen op de pc-fax software waarbij je alles eerst naar de pc haalt.) Canon: optionele AXIS 1650 Print Server (Brother heeft standaard een volgens mij betere netwerk integratie). Vanwege de optionele printserver komt ie ook wat duurder uit de bus. Canon: belabberde support naar mijn mening, wilde bijv. ter vergelijk de handleidingen doornemen en die zijn bij Canon niet kostenloos in te zien. Is toch echt nodig om de voor en nadelen bij dagelijks gebruik te doorgronden. Samengevat: groot voordeel van de Brother is dat ik de tekortkomingen op papier dus ken. Die zijn het ontbreken van de direct mailing preventie én eventueel het gebruik van een losse drum en toner hetgeen zo heb ik me laten vertellen toch lastig is om goed te vervangen bij een laserprinter. Als die ene enkele cartridge van de Canon in de praktijk waaronder financieel echt een pluspunt blijkt te zijn en anderen goede ervaringen met canon multifuctionals hebben ben ik geneigd voor de Canon te gaan, mede vanwege de direct mail preventie (alhoewel ik de pc-fax optie denk te gebruiken). Verzoek bij deze dan ook ervaringen te posten van Brother én Canon multifuctionals. Heb zo'n idee dat ik daar al heel wat mee kan. Mocht iemand toevallig een pdf hebben van de Canon LaserBase MF5750 dan zou ik die graag eens inzien. Mocht ik met deze modellen zowiezo al in een fout marktsegment zitten dan "hoor" ik dat ook graag. You cannot ignore that member
JaNuZz Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Een all in one cardridge noem ik juist geen voordeel maar nadeel, dan moet je elke keer een vermogen uitgeven als je toner op is. Wij gebruiken een paar brothers op het werk (oa DPC 8020,8040 series) daar zit een losse toner en losse drum in. De toners van brother zijn redelijk betaalbaar en de drums gaan ook wel lang mee. Vervangen is een piece of cake , ik weet niet wie je dat verteld heeft maar dat kan echt iedereen binnen een paar seconden doen. Mijn ervaring met de zwart wit lasers flatbed (en we hebben nog een paar brother laserfaxen/printers, geen flatbed ook staan ) bij ons in de organisatie zijn dan ook goed, weinig storingen en niet al te dure verbruikerskosten Wat vooral voor ons belangrijk is (omdat we onder citrix draaien) is dat brother stabiele printer drivers levert , en canon zeer zekers niet. We hebben ook ergens op lokatie een canon kleurencopier staan net nieuw (irc3100 geloof ik) , en die heeft de printer spooler al menig malen laten crashen in het begin De Nederlandse printerdrivers waren niet windows certified, waardoor we dus genoodzaakt waren toen maar de engelse drivers te gebruiken. Toch moet ik zo nu en dan de canon printing service weer eens herstarten omdat die alle communicatie verloren heeft met de printer. Maar bovenstaand verhaal gaat eigenlijk alleen op als je in een citrix netwerk draait, thuis zul je hier geen last van hebben. hopelijk heb je toch wat info waar je wat mee kan. grt, Jan
mietde Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Geplaatst: 18 november 2005 Hmm, je maakt me toch weer aan het twijfelen. Sinds m'n vorige post wederom gezocht naar info en het voordeel leek toch om te slaan in het voordeel van Canon. De directmail preventie en de kortere opwarmtijd zijn oa de voornaamste redenen de Canon te overwegen. Heb de cartridges drum/toner van beide eens met elkaar vergeleken en de all-in-one cartridge van de Canon die volgens hun ook 2500 pagina's mee zou moeten gaan (tegen dezelfde voorwaarden en omstandigheden) kost ongeveer evenveel als de toner van de Brother. Per saldo zou je dan kunnen stellen dat de brother per 12000 pagina's toch een 80 euro duurder is. Zou in de praktijk inhouden dat je na 12000 pagina's voor beiden evenveel kwijt bent waarna de canon per afdruk toch wat goedkoper is. Zeg maar 0,022 cent versus 0,03 cent. Nadelen van de Canon zijn de volgens mij veel mindere support én garantie, Brother 2 jaar waarvan 1 jaar on-site en bij Canon maar 1 jaar waarbij je hem zelf nog op moet sturen of weg moet brengen. Kwa garantie zou je meteen voor Brother kiezen. Daar boven op de Axis Printserver, ook die heeft maar 1 jaar garantie en die moet natuurlijk weer ergens anders heen verzonden worden. Eigenlijk zou ik de software interfaces van beide apparaten willen zien, hoe goed een apparaat ook is als de GUI stupide in elkaar zit blijft het een rotding. Moeilijke beslissing wordt dat. Hopelijk verschijnen er eerdaags wat reviews van, ik heb nog wat tijd en ben niet van plan over 1 nacht ijs te gaan. Iig bedankt voor je feedback, meer is welkom ook ervaringen mbt de Axis 1650 printserver kunnen me helpen en wat men vind van de interface De Brother is volgens mij én als ik het hierboven zo lees een veilige keuze nu de Canon nog uitsluiten of niet. You cannot ignore that member
mietde Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Geplaatst: 25 november 2005 Kom toch op de Brother uit. Had een mailtje gehad van Brother waarin stond dat anti spam niet was geimplementeerd vanwege de licentiekosten. Zag onlangs dat de nieuwe reeks duurdere kleuren multifuctionals wel die optie hebben evenals het scannen naar PDF. Release daarvan is december. Had ik nog best interesse in gehad maar dat ding verstookt 80W in sleepmode. Standby is meen ik al iets van 400W, dat wordt me toch wat te gortig. Hoop dat er ook spoedig andere modellen aangekondigd worden. You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen