satmenneke Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Heb hier een mooi geval. Strong8100 had het bekende kaartprobleem. Chip vervangen geen resultaat. Wederom vervangen door een andere precies hetzelfde. Chip zit goed. De truuk met de weerstand die ik op dit forum heb gelezen oogt raar daar poot 48 met een condensator naar massa ligt en door deze weerstand poot 46 wordt kortgesloten. Of pootje 46 en 48 klopt niet? Mijn klok loopt niet (POOT 46-POOT47)maar dit kan natuurlijk omdat hij in sleep mode staat . Kan iemand mij vertellen wanneer de klok gaat lopen of staat die constant aan??? Op pootje 5 staat het detectiesignaal van de smartcard. Die zie ik wel gaan maar de klok loopt niet en Vcc1 pootje 9 zie ik ook niet opkomen. Wie kan me verder helpen?
satmenneke Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Geplaatst: 18 november 2005 Het is een SRT8100 en de smartcard werkt wel in andere receivers... Ik heb nu gemeten dat op poot 47 heel even een kloksignaal laat zien bij het aanzetten van de V toets. Ondertussen het chip al 2 keer vervangen maar geen sjoege. Een kristal van 27 Mhz werkt wel bij de 8 poot ic die ernaast zit. Moet daarvan geen signaal naar de TDA8007 ? Ik verdenk een eeprom flash geheugen corrupt te zijn. Alle hulp is welkom Groetjes Satsys
CB1 Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 zit hier met hetzelfde probleem. Weet zo geen oplossing. Cb1
schans Geplaatst: 28 januari 2006 Geplaatst: 28 januari 2006 Hallo, Ik ben nieuw hier,maar ik lees wel regelmatig de forum. Het probleem met het niet lezen van de smartcard heb ik ook. Na te hebben gemeten,heb ik geconstateerd dat de data amp.te laag is. dit is op te lossen met een optrek weerstand van data (C3)naar Vcc (C1) van de cardreader. Groeten Schans
boarder Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Schans, kan je jouw oplossing iets verduidelijken? Welke waarde van optrekweerstand gebruik je (10k, 100k,...) en op welke plaatsen vind ik deze punten? C3, C1. Ik denk dat meerder mensen gebaat kunnen zijn met deze oplossing. Boarder
schans Geplaatst: 1 februari 2006 Geplaatst: 1 februari 2006 Hallo De punten C3,C1 zijn de smartcard aansluitingen,en de waarde van de weerstand is 4k7 Zie bijlage voor de aansluitingen op het board de foto is niet erg duidelijk maar tussen de gele en de rode draad zit een weerstand van 4k7 groeten schans
boarder Geplaatst: 2 februari 2006 Geplaatst: 2 februari 2006 Bedankt Schans, Met de duidelijke foto en de uitleg moet dit zeker lukken. Straks eventjes mijn soldeerbout bovenhalen. Bedankt, Boarder
schans Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Hallo boarden Na een tijdje is de strong er weer mee opgehouden. Ik heb de pull up weerstand verlaag naar 3k3 en het werkt weer. Je kunt het heel snel controleren of de smartcard werkt door in het menu de geldigheids data te bekijken, hierbij zie je dat de oude smartcard van cd altijd werkt ook zonder deze wijziging. Het kaartje is wel verlopen maar de geldigheidsduur is nog te bekijken. (nov 2003) De vraag blijft of het de TDA8007 of de smartcard van cd is?? Groeten, Schans
satmenneke Geplaatst: 17 februari 2006 Auteur Geplaatst: 17 februari 2006 Nou naar lang prutsen (zo noem ik het maar oneerbiedig) zijn we er hier uit!!!! Ik heb hier NIEUWE chips liggen TDA8007BHL/C3+118 en de TDA8007BHL/C2+118 Deze werken beiden NIET. Doe ook geen moeite ik heb ze ook in andere ontvangers getest. Er zal een hardware wijziging toegepast moeten worden om volgens mij deze chip te laten werken. Opgelost heb ik het door een TDA8007 (zonder de toevoeging) te plaatsen. Ik heb niet uit de datasheet kunnen achterhalen wat hier de verschillen zijn tussen de originele en de 10 stuks die ik hier heb liggen. Het bevreemd me echter wel dat er lieden zijn die zeggen dat het met deze chips wel moet lukken. Ben benieuwd naar hun reacties.
schans Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 De wijziging met een pull up weerstand (3k3) werkt, maar een update van de smartcard dat werkt niet meer. Ik heb daarom de TDA8007b vervangen door een TDA8007bc2 maar ook dat werkt niet. Het blijkt uit de data sheet dat de TDA8007bc2 een uitgebreide card select register heeft die niet wordt geinitialiseerd in de software. Dus de TDA8007b is niet het zelfde als TDA8007bc2 & TDA8007bc3 Is er iemand die de software kan aanpassen, zodanig dat de TDA8007bc2 wel werkt,of is er nog iemand die weet waar men de TDA8007b kan bestellen? Schans
VREESWIJK Geplaatst: 6 april 2006 Geplaatst: 6 april 2006 in de ram staan gegevens die niet meegaan met de fw. dus als je na het plaatsen alleen de fw opnieuw in de deco zet heb je kans dat het niet werkt. heb je al geprobeerd de ram uit een werkende decoder te lezen en deze in jou deco te schieten. . Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Con Geplaatst: 6 april 2006 Geplaatst: 6 april 2006 Volgens mij hebben we er een paar hardware-boeren bij . . . Een toegevoegde waarde. Heren, welkom. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen