Ga naar inhoud


[Pioneer] Beginnersvragen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren een schotel met twee lnb's, een diseqc 1.0 switch en twee pioneer 1430 receivers. Heb inmiddels al meerdere malen de firmware geupdate en draai nu op één pioneer de euromuis 5.1 (overigens met een EGP probleem, zie mijn andere vraag).

 

Mijn vraag is welke satellieten in theoretisch tegelijk met bovenstaande hardware (geen rotor) zou moeten kunnen ontvangen als ik in ieder geval de astra wil ontvangen, hoe ik dat moet instellen en welke eeprom.txt ik moet gebruiken (monoblock of niet).

 

Is het daarnaast nog nuttig om nieuwe hardware zoals een diseqc switch aan te schaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Mijn vraag is welke satellieten in theoretisch tegelijk met bovenstaande hardware (geen rotor) zou moeten kunnen ontvangen als ik in ieder geval de astra wil ontvangen, hoe ik dat moet instellen en welke eeprom.txt ik moet gebruiken (monoblock of niet).

Is het daarnaast nog nuttig om nieuwe hardware zoals een diseqc switch aan te schaffen?


Je gebruikt twee decoder op twee lnb's, een diseqc 1.0 switch, dat is niet voldoende om op twee decoders alle zenders tegelijk te kunnen zien, ik neem aan dat je de twee decoders nu 'doorgelust' hebt aangesloten.
(Van de schotel naar Decoder 1 (LNB-in) en de uitgang (LNB-uit) naar decoder 2)

De goedkoopste oplossing is om een Twin-Monoblock LNB (Astra + Hotbird) op je schotel te monteren, die LNB heeft twee uitgangen, voor iedere decoder een apparte aansluiting.
Wat je dan wel moet doen is kiezen voor een Monoblock kanalenlijst, of zelf de zenders opnieuw in je decoder scannen.

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie,

 

Ik heb twee LNB's met aan elke LNB twee coax kabels. Van elke LNB gaat 1 kabel naar een van de twee switches, vanaf elke switch loopt er dan weer een kabel naar één van de ontvangers. Ik heb geen idee of dit monoblock lnb's zijn (het is mij ook nog niet geheel duidelijk wat een monoblock is..sorry)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monoblock kanalenlijst laden en in het hoofdmenu van de firmware (menu,4,3,B)

schotelinstellingen moet je de gegevens van Astra en Hotbird omdraaien.

Zo dus:

 

Satelliet A : Hotbird 13.0*E

Band : KU

Frequentie : 12034

LNB LO Freq : 10600

Polarisatie : Vertikaal

Tone 22KHz : Aan

Symbolrate : 27500

Fec. : 3/4

--------------------------

Satelliet B : ASTRA 19.2*E

Band : KU

Frequentie : 11778

LNB LO Freq : 10600

Polarisatie : Vertikaal

Tone 22KHz : Aan

Symbolrate : 27500

Fec. : 3/4

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor je reactie, ik zal het van het weekend proberen! Mijn LNB's wijken overigens wel af van die op de foto. Ik heb twee losse LNB's met op beide twee uitgangen, waarbij de ene uitgang verbonden is met de diseqc switch voor receiver 1 etc etc, precies zoals op bovenstaande tekening, het eerste plaatje. Kan me inderdaad goed voorstellen dat de receiver dit niet "ziet" en het dus als een monoblok aangestuurd moet worden.

 

Ik ga testen, je hoort de resultaten zsm! (Heb nu alleen maar astra en hiposat kanalen dus ben benieuwd..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn LNB's wijken overigens wel af van die op de foto. Ik heb twee losse LNB's met op beide twee uitgangen, waarbij de ene uitgang verbonden is met de diseqc switch voor receiver 1 etc etc, precies zoals op bovenstaande tekening, het eerste plaatje. Kan me inderdaad goed voorstellen dat de receiver dit niet "ziet" en het dus als een monoblok aangestuurd moet worden.


Sorry, maar volgens mij snap je er nog niet veel van?
Je hebt twee LNB's met ieder twee uitgangen (2x Twin LNB), je opstelling is volgens de bovenste tekening van Johan45.

Dat heeft niets te maken met een monoblock aansturing te maken !!!

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, sorry, klopt helemaal dat ik er nog weinig van begrijp...;-) Als ik je nu goed begrijp moet ik dus juist geen monoblock kanalenlijst laden? Of haal ik nu weer twee dingen doorelkaar? Heb al veel threads afgezocht naar info, maar kom er niet uit..

 

Grtz.

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Yep, sorry, klopt helemaal dat ik er nog weinig van begrijp...;-) Als ik je nu goed begrijp moet ik dus juist geen monoblock kanalenlijst laden? Of haal ik nu weer twee dingen doorelkaar? Heb al veel threads afgezocht naar info, maar kom er niet uit..
Grtz.
Nico


De opstelling die je nu hebt moet je [color:"red"] geen [/color] monoblock kanalenlijst laden.

Ik ging er van uit, naar aanleiding van je eerste bericht, dat je twee normale LNB's had met allebei 1 aansluiting en 1 diseqc 1.0 switch voor twee pioneer 1430 receivers.

Nu blijkt dat je 2 Twin LNB's hebt met ieder twee aansluitingen en 2 diseqc 1.0 switch.

Daarom gaf ik je die optie van een Monoblock en een Monboblock kanalenlijst.
Overigens is een Twin Monoblock veel goedkopen dan wat je nu hebt.
Als laatste opmerking, een Monoblock is alleen maar voor Astra en Hotbird ontvangst en niet voor Astra en Hispasat.

Suc6
Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn vraag is welke satellieten in theoretisch tegelijk met bovenstaande hardware (geen rotor) zou moeten kunnen ontvangen als ik in ieder geval de astra wil ontvangen,

 

Ok, we weten nu welke vaste schotel opstelling NicSat heeft.

 

Astra 19.2 en Hotbird 13.2 is hier mee te ontvangen.

 

Als je een extra satelliet wil ontvangen dan kan dat tot maximaal (totaal) 4 satellieten.

 

Je zal dan wel een schotel moeten hebben waar je ook 4 lnb's op kan monteren.

 

Een Visiosat bisatelite schotel heeft die mogelijkheid.

 

 

 

958054-visiosatg3.jpg

 

De linker Lnb is voor astra 2 en Eutelsat (ca 28.2 graden)

De middelste is voor astra 1 (19.2 graden)

De rechtse LNb is voor hotbird. (13.2 graden)

 

Astra 2 is vooral interessant voor o.a BBC

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de EPG weer aan de praat en alle Astra zenders ontvang ik perfect. Ik krijg alleen totaal geen ontvangst via de Hotbird satelliet. Ik heb uiteindelijk de kabels van de twee lnb's op één van beide diseqc switches verwisseld en de instellingen van LNB A gewijzigd naar hotbird, maar nog steeds 0% ontvangst.

 

Betekent dit dat LNB B verkeerd gericht staat of kapot is of mis ik nog iets?

 

Gr,

 

NicSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Betekent dit dat LNB B verkeerd gericht staat

 

Meestal heeft de schotel een vaste houder voor 2 lnb's

Heeft je schotel een variabele LNB houder dan kan het zijn

dat de positie van de tweede lnb niet goed is.

 

Misschien kan je een foto plaatsen van je schotel ......

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...