Gast Geplaatst: 17 juli 2000 Geplaatst: 17 juli 2000 Na een jaar of wat tevreden mijn Nokia 9500 gebruikt te hebben (dvb2000 etc)denk ik erover om (ook) het SECA pad op te gaan. Ik twijfel echter over de aan te schaffen ontvanger. <P>Het lijkt me wel leuk om ook eens te experimenteren met "iets meer" dan het standaard aanbod van C+. <P>Nu las ik op de webpagina van een SAT handelaar dat de originele C+ goedgekeurde ontvangers voorzien zijn van een LANDCODE waardoor ik wellicht beperkt zou zijn met mijn experimentjes. <P>Stel dat mijn budget niet toelaat om een HUMAX 5400 met alle toeters en bellen aan te schaffen, resulteert dit in mijn concrete vraag: Kan je met de door C+ in Nederland goedgekeurde C+ ontvangers -naast FTA kanalen- ook met behulp van andere kaartjes (al of niet origineel) buitenlandse boeketten ontvangen?<P>Robert<BR>
Gast Geplaatst: 17 juli 2000 Geplaatst: 17 juli 2000 Ja je kan nu op dit moment ook op een of andere manier buitenlandse pakketten met een goedgekeurde C+ seca tuner ontvangen. Met die verstande dat het een C+ doos is met alle restricties die C+ aan de doos nu stelt of in de toekomst via de sat per software upgrade gaat stellen. Het zou dus zo kunnen zijn dat C+ besluit een software upgrade uit te zenden waarin buitenlandse betaalboeketten worden gebanned....maar dit lig op dit moment niet in de lijn der verwachtingen.<P>Over het merk en model moet je zelf maar beslissen daar alles zo beetje hetzelfde is door de strenge eisen die C+ stelt aan door deze organisatie goedgekeurde ontvangers.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 juli 2000 Geplaatst: 17 juli 2000 Satwatcher,<P>Bedankt voor je reply!<BR>Nu nog even centjes tellen en het thuisfront overtuigen dat er een 2e receiver nodig (huh?) is. <P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>
Gast Geplaatst: 17 juli 2000 Geplaatst: 17 juli 2000 er komen steeds meer gebruikte CI ontvangers te koop. is dat ook niet een idee, zeker als je binnen een bepaalde budget wil blijven?<BR>Met zo een van een paar honderd gulden en een Aston CI CAM van nog 300 piek kom je niet alleen het voordeligst uit, maar ook ben je een beetje "future-proof". <BR>En een CI ontvanger heeft geen last van die achterlijke Canal+ regels/beperkingen, alleen je mist wel natuurlijk evt. de "MediaHighway" interactieve toepassingen.<BR>2old<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 juli 2000 Geplaatst: 17 juli 2000 Ook 2old4this bedankt voor je reply.<P>Bedoel je met "gebruikte" 2e hands CI ontvangers?<P>Jammer eigenlijk dat mijn MM9500 niet te voorzien is van een SECA CAM. Althans 2 dagen van bord naar bord en van faq naar faq kon ik daar niets over vinden.<P>Aan de andere kant trekt die HUMAX 5400 ontvanger mij zeer sterk aan. Het lijkt mij dat deze ontvanger niet alleen redelijk toekomst zeker is, maar domweg ook uit oogpunt van hobby/knutsel/utility software gewoon de beste keus zou zijn. (dan maar wat extra centjes ertegenaan)<P>Ik vond een sat zaak die evt. mijn MM9500 wel wilden inruilen, maar ze wilden dan wel de C+ (origineel) card erbij hebben.<P>Betwijfel echter of het afstaan van mijn Irdeto C+ card wel zo een goede zet is.<BR>Zeker als de keus zou vallen op een HUMAX, daar is de card zonder meer meteen inzetbaar.<P>Als newbee op het gebied, waarmee de meeste zich op dit bord bezig houden, moet ik wel bekennen dat de moed mij af en toe in de schoenen zinkt. <P>De key's & faq's en stappenplannen houden me uit mijn slaap! <P>Komt misschien ook omdat jij een "nick" gebruikt die eigenlijk op mij van toepassing is! Wellicht kan ik mijn eigen nick nog wijzigen in M4sure2old4this ? Maar dat zou plagiaat zijn! <P>Is er ooit wel eens geopperd door iemand om eens soort practicum te houden? Ik zou er een dikke appeltaart voor over hebben als iemand mij eens in de keuken zou willen voordoen wat de beste manier is om een not2old4this chefkok te worden. <P>grzz,<P>Robert<P><P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>
gert 2000 Geplaatst: 18 juli 2000 Geplaatst: 18 juli 2000 teebee klopt! dat wel wat je zegt met die maandelijkse update ik heb een orginele<BR>kaart in mijn 9600 + seca ci cam aston 1.03<BR>en hij krijgt maandelijks zijn update of is dat alleen bij de humax 5400 zo ?<BR>gr gert<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 18 juli 2000 Geplaatst: 18 juli 2000 Djazzie of TeeBee !!!!!!!!!!!!!!!!!!<P>Vanmiddag rond de klok van 12:30uur heb ik een reactie/advies geposted bij deze Topic.<BR>Waarom is deze erafgehaald(?), geen scheldwoorden gebruikt, niemand aangevallen c.q. afgevallen etc. Enkel de commerciele belangen kunnen misschien zijn aangesproken, ofwel een Humaxje minder te verkopen, maar daar is dit board toch niet voor ???<BR>Wij proberen toch met z'n allen onze digitale sathobby-ervaringen uit te wisselen.<P>Voor de duidelijkheid nogmaals mijn ervaring en advies voor de vraagsteller...............<BR>Moderators, je laat het nu toch wel staan ?? <BR>********************************************<P>Leuk toch al die sat-liefhebbers die ieder hun eigen voorkeur parameters loslaten op de<BR>diverse top ontvangers.<BR>Ik heb 6 juli mijn Humax verkocht, het steeds voorlopen van het audio (2 tot 4 frames), geen volume-regeling van de digitale uitgang (resulteert in meerdere afstands bedieningen), het altijd vastlopen van de 5400 wanneer je van een seca naar een irdeto zender schakelt (wie zei ook alweer dat als een CI-jockey moest wisselen bij een 9600???, ik reset mijn 5400 als een jockey!)gaf voor mij de doorslag (minder ergenis) de Nokia 9600 in ere te herstellen.<BR>Ik gebruik m'n TV enkel als monitor dus is het teletekst-signaal handiger als dat wordt ontvangen en te bedienen door de sat-tuner.<BR>(met wat extra Ram is de 9600 de snelste en de mooiste teletext ontvanger)<BR>Wanneer je enkel Seca kijkt ontvang je alle gecodeerde behalve de duitsers en Filmnet / <BR>Griekenland maar heb je hiervoor (met seca-CI)wel alle Italianen (engels gesproken) en Fransozen.(3-schotels met diseqc en 5x LNB)<BR>Jullie begrijpen het al ik kijk weer naar m'n good old 9600 en wacht nog even op betere tijden totdat alles beter onder controle c.q. uitontwikkeld is.<P> <P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten