Ga naar inhoud


zal belgsiche kabel alles aankunnen?technische vragen.


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

onderstaande vraag is vooral gericht naar personen die iets weten van de belgische kabel.Ik denk dat er hier waarschijnlijk meer experts zullen zijn dan in be.tv

Er zit ook een stukje in over ip tv wat niet direkt met dvb-c te maken heeft en beetje top offic is waarvoor mijn excuses.Volgende tekst staat ook op be.tv,maar is hier een beetje aangepast voor boardregels.

 

begin copy

Hi,

een vraagje voor technische experts.

de belgische kabel wordt nu gebruikt voor analoge tv,digitale tv,telefonie,internet en interactiviteit.

1.Bij analoge tv signalen,wordt er uitgezonden 1 zender per 1 frequentie.

2.Bij digitale tv wordt of kan max 8 zenders per frequentie worden uitgezonden.

3.Voor telenet internet wordt er frequentie's voorzien voor dataverkeer.

4.Voor telenet telefonie wordt ook frequentie's voorzien.

Maar mijn vraag zit er hem in,hoe pay per vieuw films naar de digibox wordt gebracht?

Krijgt iedere aanvrager 1/8 van een frequentie,of download men deze film?

Ik vraag mij dan ook af indien 1 van de 2 wordt gebruikt,men plaats genoeg zal hebben indien er veel mensen verschillend een film aanvragen via dezelfde kabel?

Ik vraag mij ook af,als men die film download,men genoeg capactiteit zal hebben op de kabel,om alle mensen te voorzien van deftig beeld?

Heeft het surfen invloed op een pay per vieuw film?

Wat mij opvalt,als ik 's avonds een gratise film bekijk,deze soms één seconde blijft stilstaan,of zelf geluidstoringen heeft op mijn versterker.

Nu heeft nog niet elke abonnee een digibox/recorder,maar ik vraag mij af mocht in éénzelfde kabelstructuur 50 mensen tergelijktijdig of 5 minuten verschil een film aanvraagt,de kabel alles deftig tot bij de klant zal kunnen brengen?

Of zal telenet,die nu al diep in de schulden zit in de (nabije) toekomst alle kabels moeten vervangen door glasvezelkabel wat ook een duur kostenplaatje is.

's avonds is de snelheid van het internet trager,en 's avonds heb ik meer last van beeld die stilstaat bij een ppv film.Wat gaat er gebeuren indien meer mensen films zullen bekijken?

Veel europese landen,doen testen in HDtv,voor het wk voetbal.België kennende,zullen ze dat ook willen doen.Maar op satelliet,is men tot conclusie gekomen,dat MPEG2 teveel bandbreedte inneemt,en zou men kiezen voor MPEG4.De eerste decoders zijn of komen op de markt voor satelliet MPEG4 HDtv.Maar nergens kan ik bij de vrijgegeven technische specificatie's terugvinden dat de digibox een hardwarematige MPEG4 decoder aan boord heeft?

Ik vraag mij af hoe telenet dat zal doen,of zullen de voetbalfanaten die het voetbal wk in HDtv willen zien,toch aangewezen zijn op een satellietsetje,met bijhorende (dure) HD ontvanger met eventueel een (duur) abonnement?

Volgens belgacom bronnen zullen deze in december al hun uitzendingen al voorzien in MPEG4.Daarom,moet het model 221 worden ingeleverd tegen een model die meer processor vermogen heeft,een mpeg4 processor aan boord heeft.

Zij hebben het voordeel dat iedere klant zijn 2 paren heeft,maar zit op diverse plaatsen nog met verouderde leidingen.En het zal waarschijnlijk nog enige tijd duren vooral iedere uithoek van vlaanderen vdsl zal kunnen hebben.

Graag zinnige reactie.

Einde copy

Dat zijn mijn vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...