Gast Geplaatst: 7 januari 2001 Geplaatst: 7 januari 2001 Ik heb hier en daar gelezen dat het mogelijk schijnt te zijn om van de nieuwe Irdeto CI cam een Aston 1.04 te maken omdat de hardware van deze 2 identiek is, aangezien ik nog geen Aston ci heb zou ik willen weten in hoeverre dit mogelijk is en heeft iemand de aston104.bin file of weet waar het (misschien) te downloaden is. Een Irdeto ci is tenslotte stukken goedkoper dan de Aston.<BR>Een Cryptoworks CI zou ik ook wel willen omproggen (als het mij lukt) maar deze kan ik bijna nergens meer kopen of zijn even duur als de Aston.<BR>Bedankt voor de hulp.<P>Makli!
Gast Geplaatst: 7 januari 2001 Geplaatst: 7 januari 2001 Ik was vergeten het volgende erbij te zetten:<BR>De gegevens van de CI (wat ik kan krijgen )zijn: Irdeto Common Interface Ver: 1.06 SoftCell: Ver 2.09. Misschien dat dit iemand meer zegt.
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Voor het omprogrameren naar aston 1.04 dien je een Euro irdeto ci te hebben met soft 1.05 !<BR>Bij de 1.06 lukt het op dit moment nog niet.<P>------------------<BR><I><B>Webmaster Satnerds</I></B>
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Hoi Paperclip,<BR>Ik was vanochtend op "Satnerds" en las daar het volgende van Schumi: <P>"De Aston 1.04 die ik heb baseerd op de EURO CI. De hardware van deze Aston is 100% Gelijk aan de HW van de IRDETO EURO CI's.<BR>Het is dus mogelijk om van een ASTON 1.04 een IRDETO 1.05 of 1.06 te maken en visa versa."<P>Volgens dit berrichtje kan dus ook een 1.06 naar een Aston 1.04.<P>mvg,<P>Malki<P>
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Makli, <BR>In het zelfde forum staat het volgende:<P>*******************************************<BR>Gisteren dan eindelijk de nieuwe Aston 1.04 gekregen. (Nog bedankt aan de Leverancier die niet genoemd wil worden )<BR>Vanmorgen heb ik dan de 1.04 uit elkaar geloopt en daar zag ik het volgende:<P>- Hardware is veranderd. Maar is gelijk aan de nieuwe Irdeto Euro CI.<P>- De eerste flash pogingen Op dit moment kan ik de Aston 1.04 niet van buitenaf flashen. Maar het is wel mogelijk om in de 1.05 Irdeto EuroCI de Aston 1.04 soft te flashen. De 1.06 Irdeto reageert hetzelfde als de nieuwe Seca's.<BR>******************************************<P><BR>Hieruit begrijp ik toch duidelijk dat je <BR>ALLEEN de 1.05 Irdeto's kunt flashen en als je een SECA 1.04 of Irdeto 1.06 wilt wijzigen je de CAM OPEN moet maken en de flash eruit moet solderen.<BR>Correct me if I'm wrong.<P><BR>
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Dus!! Heb ik met mijn goedgeloofige hoofd een oude irdeto cam gekocht die dus nieuw blijkt te zijn en software versie 1.06 softCell 2.09 compiled Oct 2000 bij zich draagt waar ik dus niets aan heb?<BR>(waar is het scheld topic?)<BR>Kan ik hier dus echt niets mee???????????<BR>
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 mdrz,<P>Waarom zo moeilijk?? Je kan ook gewoon een Aston 1.04 kopen.<BR>En je heb nu een mooie "nieuwe" irdeto cam voor een goedkoop prijsje toch??<P>Als je echt een aston 1.04 wil hebben moet je hem gewoon kopen inplaats iets te kopen waar je niets aan hebt in de hoop het eventueel om te kunnen proggen (:<P>Veel plezier nog met je hobby en laat je niet gek maken door alle verhalen.<P>Satbee
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Hi MDRZ,<BR>Je bent niet meer de enige die een CAM heeft waarmee hij bijna niets kan, ik heb zelf inmiddels die ene ook gekocht, ik moest snel beslissen want anders werd 'ie aan iemand anders verkocht en toen dacht ik, laat ik het maar doen en we zien wel. En daar zijn we dan. En ook al was het mogleijk om hem om te proggen, de aston104.bin file is toch nergens te vinden.<BR>Maar goed we kunnen altijd C+ kijken met dat ding. Aan de andere kant, alles komt op zijn tijd het omproggen van de Crypto naar Aston was een tijdje geleden ook niet mogelijk.<BR>Mocht je ooit een betere oplossing vinden dan hou ik me aanbevolen.<P>Groet,<P>Makli.
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Beste heren,<BR>Het was ook niet de bedoeling om er een secacam van te maken maar een allcam irdeto...Maar eigenlijk is alles goed als ie maar niet origineel blijft want dan heb ik er weinig aan..<P>Enne, ik moest dus ook snel beslissen...<BR>Sterkte heren lotgenoten!
Gast Geplaatst: 9 januari 2001 Geplaatst: 9 januari 2001 Nog even dit: het enige voordeel was dat de nieuwe irdetocam niet zo erg duur in aanschaf was..slechts 325 gulden incl.btw ( 19%)
Aanbevolen berichten