Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Ze zijn veel groter inderdaad MiLo en kwaliteit hoog in het vaandel. En er zal ook wel meer voor worden betaald middels belastingen Pilgrim, maar daar heb je dan wel wat voor. Die geweldige zuilenstructuur bij ons ligt door de commercie redelijk aan duigen. Was vrij uniek wat daar gebeurde.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Onze publieke omroepen proberen vaak te concureren met de commercielen, met soaps en flauwe spelletjes enzo. Helemaal fout. Ze moeten gewoon doorgaan met programma's als Netwerk, "man bijt hond", het sinterklaasjournaal en sesamstraat enzo. Dat zijn typisch publieke omroepprogramma's. Dat zijn ook programma's waar geen reclameonderbrekingen in thuis horen. Wij kijken overigens best veel naar de BBC - naar verhouding dan, zoveel TV kijken we niet.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Helemaal met MiLo eens. Je leest steeds weer over 'onze concurrentiepositie t.o.v. de commercielen', en daaruit spreekt een enorme denkfout bij de publieke omroep.
EL PIÑO Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Citaat: Je leest steeds weer over 'onze concurrentiepositie t.o.v. de commercielen', en daaruit spreekt een enorme denkfout bij de publieke omroep. Ben ik dan totaal weer niet met jullie eens, het zou een denkfout zijn als de publieken totaal gefinancieer werden uit subsidie of voor het grootste deel, zodat men totaal geen rekening met reclameinkomsten en dus kijkcijfers hoefde te houden. Nu is het echter een feit dat er zonder reclame geen publieke omroep is, oftewel met weinig kijkers, weinig reclame en dus ook geen publieke omroep. Dan mogen ze voor mij best wat domme programma's om direct met de commerciëlen uit zenden, zolang het gros van de programmas maar op niveau blijft en dat is nu toch. En tsja, in Nederland schreeuwt men graag over belastinggeld, maar vergelijk nu eens voor de grap het geld dat we hier betalen en dat wat men in de rest van Europa voor de publieke omroep betaalt. De Nederlandse publieke omroep krijgt na ik meen de Spaanse en misschien de Zweedse publieke omroep het minste subsidie van heel Europa. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 De discussie gaat juist over dat belastinggeld. Die extra bijdrage die straks nodig is als er geen Ster meer zal zijn. Stoppen met die Ster en meer belasting betalen is een slechte ruil naar mijn mening.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Nee hoor, want als je alle spelletjes, sport, soaps etc. er af gooit kun je best met twee publieke kanalen minder toe. Scheelt heel veel geld.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Dat scheelt nog meer belastinggeld inderdaad. Nee, eentje er af lijkt me meer dan voldoende om te beginnen.
Murdock Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Ik weet niet of jullie het nog kunnen herinneren... Nederland 3 is destijds geintroduceerd als eerste publieke omroep welke geheel werd gefinancieerd uit reclame-inkomsten. M.a.w. als dit plan doorgaat, is het logisch dat één zender verdwijnt. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
EL PIÑO Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Citaat: De discussie gaat juist over dat belastinggeld. Die extra bijdrage die straks nodig is als er geen Ster meer zal zijn. Stoppen met die Ster en meer belasting betalen is een slechte ruil naar mijn mening. Dat punt wil ik ook een beetje maken, er mag van mij best iets meer belastinggeld naar toe maar de reclame in de hoeveelheid zoals die nu is en de hoeveelheid belastinggeld die we er aan betalen vind ik goed, naar mijn mening zeuren nu al teveel mensen over hoeveel belasting het ze al wel niet kosten. Zonder reclame, of dat nu met 2 of 3 netten is, zal dat altijd meer worden dan nu het geval is. Als men dan toch zenders zonder reclame wil lijkt me het volgende beter: Nederland 1 en Nederland 3 zonder reclame totaal uit subsidie (misschien sponsoring zoals bij de VRT) en Nederland 2 puur uit reclame. In dat geval moeten wel de omroepen echt gespreid worden, anders kunnen BNN en TROS net zo goed commercieel gaan, maar het is wel een manier om zonder al te veel belastingverhoging en zonder zenders te schrappen toch twee zenders reclameloos te krijgen. En aangezien Ned. 2 de brede familiezender is, en juist altijd al met de commercielen concurreert kan dat best, alleen mogen dan de publieke omroepen hem invullen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Sunny Sat Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Ik vind het in principe geen slecht voorstel el Pino, maar ik denk dat Nederland 2 dan een beetje overbodig gaat worden. Ik bedoel, hoeveel commerciele zenders hebben we nu niet. En dan moet Nederland 2 natuurlijk zelfbedruipend zijn want amusement mag niet meer van de belastingcentjes gemaakt worden en dat betekend dus goedkope produkties. Dus niet beter als RTL SBS TALPA. Ik denk als je echt concurerend wil zijn je twee sterke netten moet neerzetten zonder reclame met kwaliteitsprogramma's. Voorbeelden genoeg denk ik in de omringende landen. GroetjesSunny Sat
EL PIÑO Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Citaat: Ik vind het in principe geen slecht voorstel el Pino, maar ik denk dat Nederland 2 dan een beetje overbodig gaat worden. Ik bedoel, hoeveel commerciele zenders hebben we nu niet. En dan moet Nederland 2 natuurlijk zelfbedruipend zijn want amusement mag niet meer van de belastingcentjes gemaakt worden en dat betekend dus goedkope produkties. Dus niet beter als RTL SBS TALPA. Ik denk als je echt concurerend wil zijn je twee sterke netten moet neerzetten zonder reclame met kwaliteitsprogramma's. Voorbeelden genoeg denk ik in de omringende landen. Ja, maar Nederland 2 zal om te draaien zonder belastinggeld niet veel anders hoeven worden dan nu, het is vaak al de best bekeken zender van Nederland en staat samen met RTL 4 en SBS 6 stevig in de top 3. Maar de programma's hoeven er niet echt anders door te worden en dus hou je wel je publieke imago. En dus heb je een breed net wat niet (of nauwelijks) uit belasting wordt betaald en 2 meer doelgroepnetten die niet haalbaar zijn zonder belasting. Verder zeg je dat we naar de omringende landen moeten kijken, maar dat gaat niet echt (meer) op, in België bijvoorbeeld zijn voor zover ik weet eigenlijk 5 publieke zenders (2 VRT zenders, 2 RTBF zenders en de BRF heeft er ook vast wel één), in Duitsland zijn er landelijk gezien ARD en ZDF, maar die hebben al jaren een hele hoop themakanalen en de regionale zenders daar zijn zo groot en professioneel die zijn niet te vergelijken, meer ook omdat in de uitzendgebieden van die zenders vaak bijna net zoveel of zelfs meer mensen dan in heel Nederland wonen. Ook de BBC heeft tegenwoordig 'iets' meer dan 2 zenders, waar men ook nog eens aparte programma's voor maakt. Alleen Frankrijk houdt zich volgens mij op het moment vast aan 2 publieke zenders, want echte themazenders (behalve een nieuwszender die er al samen is met TF1 en wat andere joint-ventures met commerciëlen) staan daar nog niet in de planning. In heel Scandinavië hebben de publieken ook al heel wat themazenders, dus tsja. Zo vanzelfsprekend is het niet meer dat er 2 publieke zenders zijn. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
djoek Geplaatst: 1 december 2005 Geplaatst: 1 december 2005 Zo te zien zijn de eerst protesten een feit bij de publieke omroep, de wereld draait door (Ned 3) is hierdoor getroffen.
schimpie Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Citaat: Zo te zien zijn de eerst protesten een feit bij de publieke omroep, de wereld draait door (Ned 3) is hierdoor getroffen. Sorry, maar dat gaat over heel iets anders. De omroepen hebben grote problemen met de nieuwe plannen voor de publieke omroep waarbij ze bang zijn hun eigen context te verliezen. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen