Gast Geplaatst: 28 januari 2001 Geplaatst: 28 januari 2001 Weet iemand waarom gescrambelde zenders (die via een FreeCam lopen) NIET lipsynchroon zijn, en open zenders wel synchroon?<P>Bij (bv) Veronica is het duidelijk dat het audio en video niet synchroon lopen. Alleen wisselt het hoeveel 'off' het is; bij zender heen en weer switchen wisselt het van erg on-=synchroon tot een beetje.<BR>Bij niet gescrambelde zenders is het altijd goed.<P>Of ligt het aan m'n hardware (Technotrend DVBkaart in de PC met CI-module).<P>Elke hint welkom,<BR>Op diverse Fora heb ik hierover niets gevonden.<P>greetz,<P>sawit
prutsie Geplaatst: 28 januari 2001 Geplaatst: 28 januari 2001 Bekend probleem.<BR>Waarschijnlik ligt het aan de ci-cam. als ik mijn ird. ci in een echo-3000 stop gebeurt hetzelfde, maar hier "bevriest" het beeld na een seconde of 10 heel even, en hierna is de synchronisatie perfect. bij mijn galaxis dvb pc kaartje duurt ditzelfde zoms wel 5 minuten, en soms loopt het hele zaakje in de pc vast. hetzelfde gebeurt ook bij een astoncrypt 1.03 ci.<BR>gebruik op pc. de multidecoder soft. met windvblive helaas geen ervaringen.<BR>peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten