opzolder Geplaatst: 23 november 2005 Geplaatst: 23 november 2005 Ik heb een videoband met daarop opnamen, die niet goed herkend worden door mijn standaard VHS-recorder. Is er een eenvoudige manier om te achterhalen of deze band S-VHS of D-VHS is? Bijvoorbeeld op basis van het beeld dat de band geeft op mijn standaard VHS-recorder. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 23 november 2005 Geplaatst: 23 november 2005 D-VHS is digitaal dus dan heb je helemaal geen beeld. Als je beeld hebt maar er klopt geen reet van de helderheid en kleuren dan heb je een SVHS band.
opzolder Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Geplaatst: 23 november 2005 Bedankt. Dat vermoeden had ik al. Ik heb me wijs laten maken door de fotograaf, dat het een digitale opname betreft. Zal het dus toch S-VHS zijn. Wordt het iets overzichtelijker om het zichtbaar en op DVD te krijgen. Groeten van de zolder.
grunnsat Geplaatst: 23 november 2005 Geplaatst: 23 november 2005 Citaat: Is er een eenvoudige manier om te achterhalen of deze band S-VHS of D-VHS is? Bij mijn weten is D-VHS nooit in Europa verkocht, wel in de US etc.
bvervoort Geplaatst: 23 november 2005 Geplaatst: 23 november 2005 D-VHS is wel in Europa beschikbaar geweest. Nooit een success maar een vriend van mij heeft zo'n ding gekocht omdat je er zo lekker lang mee op kon nemen. Beeld was inderdaad indrukwekkend, tot je tape problemen krijgt: een enkele dropout leidt tot secondenlange hersynchronisatie. Tapes zien er inderdaad net als een gewone VHS tape uit, er zal wel een extra gaatje ergens zitten. /Ben
opzolder Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Geplaatst: 28 november 2005 De betreffende tape komt niet uit Europa, maar uit Libanon. Opgenomen met een professionele videocamera. Maar is inderdaad definitief S-VHS. (Heb hem maar eens in verkreukeld zwartwit bekeken. Bevat voor mij niks nieuws en dus is het voor mij hiermee klaar.) Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen