Ga naar inhoud

KNMI : Extreme weersomstandigheden zeer zware windstoten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Hier ook geen beeld meer (sneeuw in de schotels)
Is het al weer tijd voor foto's?

Gistermiddag moest ik even de bezem door de Visio bi sat van mijn ouders halen om weer beeld te krijgen. Gisteravond had ik geen enkel signaal meer op mijn Triax. Na een keertje draaien naar 58 west, vervolgens naar 80 oost en weer terug naar astra-1 had ik weer beeld.

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoe is het mogelijk he?In zo'n klein landje zoveel verschillen.Hier in de kop van nrd holland geen vlok sneeuw gevallen en gisteren en vanmorgen nog steeds windstil.Als ik dan naar de rest van het land kijk met storm en sneeuw mogen we hier heels niet mopperen.Sterkte voor degene die in de storm en sneeuw zitten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Nou dat is hier wel anders zie bijlage

En dan moet je rekenen dat 75% van de sneeuw al gesmolten is.

Er is dus zoveel sneeuw gevallen dat menig boom en tak gewoon onder het gewicht van de sneeuw is bezweken.

Suc6

Gerrit B

post-2253-1318258442,7232_thumb.jpg

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Het is weer begonnen met hevig sneeuwen sadley.gif Zal je zien dat het rond kerst weer gewoon droog is en er geen vlokje sneeuw valt biggrin.gif

Geplaatst:

Dat is niet zo gek wanneer er een zeer kleine maar vinnige depressie over het noorden van het land zwerft. Ben blij dat het hier in Noord-Holland net ff te warm was want anders hadden we erg veel sneeuw gehad. Nu erg veel water maar dat loopt over het algemeen redelijk weg.

Geplaatst:

Ik kom net uit Gronau hier vlak over de grens in Duitsland.

Je weet niet wat je daar ziet, dan denk je dat hier heel wat sneeuw is gevallen.

Op weg naar Duitsland keek je je ogen al uit her en der stonden gestrande auto's.

We hebben op een stuk van 10 km zeker 20 auto's in de berm zien staan.

Zelfs hele stukken van de snelweg waren niet sneeuwvrij te maken en daar was alleen een slingerpad van linkerbaan, rechterbaan naar de vluchtstook begaanbaar.

Maar bij Gronau zie je gewoon hele rijen bomen die afgeknapt zijn.

Hoogspanningsmasten die bezweken zijn onder het gewicht van de sneeuw en scheef in de weilanden staan.

Als je de rest van de kabels ziet van de masten die nog wel staan dan hangt het gevaarlijk ver door en hangen ze soms nog net boven de lantarenpalen en dan niet van de kleine hoogspanningsmasten, nee gewoon die hele grote met een stuk of 20 kabels er aan.

De sneeuw ligt daar een halve meter tot een meter hoog en er is alleen nog een pad waar je met je auto tussendoor kunt want ook in het midden van de straat ligt de sneeuw zo hoog, je rijdt gewoon tussen 2 muren van sneeuw.

Bij een toerit naar een winkel strande gewoon de ene na de andere auto, ik heb zelf 3 auto's helpen losduwen waarbij een Duitser een handige tip had nl. de vloermatten voor de wielen leggen en idd. dat helpt.

Ik heb zelf winterbanden onder de auto en waar anderen 30 gaan rijden kan ik gewoon met 50 a 60 door rijden, maar ik had nu ook zelf een duwtje nodig om weg te komen.

Op een afrit van de N35 bij Enschede waren ze druk bezig alle gestrande auto's los te trekken en zelfs de sneeuwruimer stond muurvast in de sneeuw.

En dat terwijl het hier al weer hard aan het sneeuwen is en we regelmatig verstijfd op de bak zitten van de doffe knallen omdat er weer een groot stuk sneeuw van het dak af komt zetten.

Ik heb nu al zo ongeveer een bult van een halve meter sneeuw en 8m lang naast het huis liggen.

Maar ach als je dan hoort dat gistermiddag om 14.00 de stroom in Haakbergen al is uitgevallen en dat ze nu na 30 uur nog steeds geen stroom hebben en dat daar op 4 plekken de kabels van de hoogspanningsmasten zijn geknapt dan valt het allemaal nog wel mee.

suc6

Gerrit B

post-2253-1318258442,7749_thumb.jpg

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

40 m2 dak van schuur gewaaid, schotel te vol met sneeuw,

verder viel het mee met het weer.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen