Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een euro- Ird**o cam 1.06 over om mee te experimenteren, dus ik heb hem eens open gemaakt. laugh.gif" border="0 Als ik me niet vergis moet de SST-EEPROM losgesoldeerd worden en herprogrammeerd. Ik heb de eeprom nog niet los, omdat ik niet precies weet met wat voor programmer dat hij geherprogrammeerd moet worden. De bin-files heb ik al, dus enige hulp zou ZEEEEER welkom zijn. (In welke vorm dan ook)<P>Alvast bedankt.

Geplaatst:

als de flash er eenmmal uit is kun je hem met een paralelle programmer flashen ,je kunt ook op voorhand enkele 29c040 eeproms kopen en deze flashen voor het solderen let wel op welk type je koopt want je hebt deze met en zonder protectie dit ivm in de toekomst omflashen.<P>greetz geinponem

Geplaatst:

Nou beste man, ik heb ook nog zo'n ding liggen en wil er graag nog eens wat mee doen!<BR>Dus mocht je inmiddels meer info over het herproggen hebben, dan zou ik zeer gelukkig zijn als je het mij ook wil leren!<BR>Ik heb hem nu te koop staan voor 200 maar zelfs voor die prijs raak je ze nog niet kwijt ,dus dan maar herproggen!<BR>Succes met de hobby!<p>[ 22-05-2001: Message edited by: mdrz ]

Geplaatst:

Klein vraagje,<P>Welke bin files wil je hiervoor gebruiken ?<P>Pinnie

Geplaatst:

Ik heb die alphacrypt bin en de Aston Bin zou ook moeten lukken. De 1.05. Maar ik ben er nog steeds niet uit hoe dat ik die eeprom moet programmeren, maar het zal met mijn multiprog wel niet lukken ben ik bang.

Geplaatst:

Een simpele eprom / eepromprogrammer voldoet. Het enige wat je nog meer nodig zal hebben is een verloopvoet van dil naar ??<BR>Ikzelf heb goede ervaring met de programmer van ome willem, al is'tie zo traag als dikke st@#$t. deze progger kost je in elk geval geen rib uit je lijf, alleen moet je bij gebruik onder windows er zeker van zijn dat je printerpoort niet door de printerdriver of windows wordt benaderd. dit verklooit je eprom / eeprom. Wat ook een goede (veel duurdere) programmer is is de galep III van het duitse conitec. Men verkoopt er ook verloopvoeten in alle soorten en maten voor. Alleen een aanrader als je vaker eproms / eeproms wilt gaan proggen. Voor hobbygebruik (eens een keer een flashbios updaten, of een eprommetje proggen voor de flipperkast) is de willem programmer prima. kijk maar eens op <A HREF="http://www.willem.org" TARGET=_blank>www.willem.org</A> <BR>succes met het proggen, en oh ja, laat het resultaat even weten.<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Kijk, dat is tenminste goeie info. Ik ga gelijk bij die willem kijken en als ik wat te melden heb over resultaat o.i.d dan staat het hier. Thanks all.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.