Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo heren, ik heb ook het zelfde A***pc. probleem Bij mij is dat ik niet alle zenders op Turksat , Astra , Hotbird . wie van jullie kan mijn helpen wat, hoe , met welke programma ? ik heb progdvb geprobeert het lukt ook niet de zenders te pakken, die programma doet het hellemaal niet bijmijn ik wacht HULP van jullie al vast Bedankt.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nee, een oplossing heb ik ook niet zo één twee drie voor je.

Als het na het scannen van de transponders wel goed is lijkt het erop dat er dan iets wijzigd in de signaalgang waardoor het goed gaat.

Je zou eens een andere set codecs kunnen proberen.

Kijk een bij settings, audio & video, directshow in progDVB.

Daar staat onder de default graphs normaal de Elecard gekozen. Kijk eens wat je nog meer aan boord heb en of er één is die beter werkt. Het kan even zoeken zijn, omdat er vrij veel graphs aanwezig zijn, maar het is maar de vraag of de codecs die daar bij horen ook op je PC geïnstaleerd en geregistreerd zijn.

Een graph is een file waarin aangegeven wordt via welke audio en video codecs het signaal gevoerd moet worden voordat het aan de geluidskaart aangeboden wordt.

Audio en video codecs zijn er in overvloed, haast ieder DVDplayer brengt zijn eigen codecs mee. In de graphs die bij progDVB meekomen worden de verbindingen voor de meest voorkomende weergegeven. Als de codecs niet aanwezig of geregistreerd zijn komt er een foutmelding en gaat progDVB terug naar de oude.

Op zichzelf een vrij ingewikkelde materie, waar veel mis kan gaan.

Je zou ook eens kunnen kijken of het probleem zich met DVBdream niet voordoet als dit DVB programma je DVB kaart ondersteund.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hoi Albert_H,

bedankt voor je reactie Inmiddels alles uitgeprobeerd maar het probleem van een hoog knetterd geluid id nog steeds aanwezig.

Maar niet als ik nadat ik heb opstart opnieuw een scan uitvoert. Dit vind ik dan nog steed heel vraamd. Ik gebruik softcam.key. Het ontvangst van de zenders is goed en ondanks bovenstaande bug ben ik wel tevreden op de kaart die in deze PC zit. Let wel alleen doordat ik het programma DVBprog kan gebruiken. Wat hiervoor aan software is meegeleverd is voor mij bagger.

dit nog ter info

gr Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

Hallo Phil.

Doet het probleem zich alleen voor bij de gecodeerde kanalen, of ook bij de FTA kanalen. Ik heb nog even in het progDVB forum gekeken of daar een dergelijk probleem aangemeld is, maar kon zo gauw niks vinden. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar anders zou je eens kunnen kijken of er een Duits forum is waar veel over jou nieuwe PC gesproken wordt.

Nog even een vraag, als je een nieuwe scan gedaan hebt is alles goed zeg je, blijft het dan goed zolang je binnen progDVB blijft, of gaat het al fout als je van kanaal wisselt?

Ik zal ook eens op Duitse forums rondkijken.

Okyboy, heb je in progDVB onder settings devicelist de lifeviewdvb geselecteerd en wordt die groen? Heb je ook onder settings, DiSEqC, onder DVBcard de goede satelliet geselecteerd? Heb je wel signaal in de beide indicatoren onder in de statusbar van progDVB ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

De PC werkt hier prima met MyTHeatre en de nodige plugins. Zelfs de DVB-T kaart (zitten er 2 in) werken er prima mee. De megeleverde software was inderdaad bagger.

Geplaatst:

Hallo bedankt voor het hulp, ik heb wel die programma geprobeerdt( Progdvb) ik kreeg wel signaal maar zender komen niet moet ik soms die orginale programma verwijderen dan probeeren?

Geplaatst:

Heb je een scan laten lopen met de goede satelliet ?

Wat gaf de scan aan, helemaal geen kanalen gevonden of wel gevonden maar gaat het niet goed met de channellist of de video?

Ik denk niet dat het nodig is om de originele software te verwijderen. Misschien wel even kijken of het niet vanuit het startmenu bij het opstarten al actief gezet wordt. Dan kan het zijn dat progDVB niet bij de video en het geluid kan.

Albert_H.

Geplaatst:

Het probleem dote zich voor in beide situaties (gecodeerd en FTA)

mijn duits is slecht, dus hoef ik niet te proberen

Ik heb in in progDVB onder settings devicelist de lifeviewdvb geselecteerd en deze wordt groen.

Heb onder settings, DiSEqC, onder DVBcard de goede satelliet geselecteerd.

En heb een goed signaal in de beide indicatoren onder in de statusbar van progDVB.

nadat ik een nieuwe scan heb gedaan is het geluid weer goed.

met twee lnb er nu op krijg ik atra en de hotbird niet goed. Reden nog onbekend

bedankt voor je reactie

gr Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

Hallo Phill.

Ik heb nog even op een aantal Duitse forums gekeken, maar niets kunnen vinden in de richting van jou audio probleem. Moet je om het geluid weer goed te krijgen een complete transponderscan doen, of is het ook weer goed als je maar één transponder scand en hoe is het dan voor de andere transponders?

Het is duidelijk dat er iets veranderd in het audio pad bij een scan. Het probleem is alleen uit te zoeken waar die verandering in zit. Voor zover ik deze materie ken is de meest waarschijnlijke oorzaak ergens in de codecs gelegen, maar ik zou niet weten waarom juist een scan, die eigenlijk alleen met de ontvangst van de DVBstream te maken heeft, iets in de instelling van het audiopad zou doen. Heb je al een nieuwe installatie van progDVB geprobeerd? Je krijgt dan weer een default progDVB.ini. Ik kan mij voorstellen dat er in die ini file een verkeerde instelling staat die door de scan overruled wordt maar die dan bij de volgende nieuwstart er weer inzit omdat progDVB dan met de gegevens uit de ini file werkt.

Kijk anders eens naar de gegevens van de dvb data van een kanaal in de goede en de foute toestand. Die data kun je opvragen door met de rechtermuisknop op het kanaal in de channellist te klikken en dan channel properties te kiezen. Noteer de waarden die daarin staan in de goede toestand en kijk of daarin iets is veranderd in de foute toestand. Misschien geeft dat een aanwijzing.

Heb je met de twee LNB,s helamaal geen beeld of niet van één van beide?

Ik heb er zelf geen DiSEqC tussen zitten dus daar heb ik nog geen ervaring mee.

Verder lopen er twee vragen in deze draad, die van jou wat betreft het audio en die van okyboy die geen zenders kan vinden. Een deel van de vragen die jij beantwoord waren voor okyboy bedoeld.

Succes Albert_H.

Geplaatst:

Hmmm, mooi nieuws! Ik heb idd ook zo'n ding en ik ga er ook eens mee aan de slag. Bedankt alvast!

Geplaatst:

Echt ik snap het niet ik heb tot hier geprobeerdt > Ik heb in in progDVB onder settings devicelist de lifeviewdvb geselecteerd en deze wordt groen.

Heb onder settings, DiSEqC, onder DVBcard de goede satelliet geselecteerd.

En heb een goed signaal in de beide indicatoren onder in de statusbar van progDVB <... maar vindt geen zenders ik begrijpt het nog niet ?

Geplaatst:

Heb je wel een scan laten lopen onder channel list / channel search ?

Kreeg je daar wel kanalen binnen en wordt er wel een channellist aangemaakt ?

Albert_H.

Geplaatst:

Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb een Schotelantenne met een single LNB. De bijbehorende receiver is een Philips DST 5816.

Aan de achterzijde van de tuner zitten 9 poorten.

1-Ingang netsnoer

2-Ingang telefoonkabel

3-Scart aansluiting voor TV (selv)

4-Aansluiting voor schotelantenne (selv)

5-Seriële poort (selv)

6- Parallelle poort (selv)

7- HIFI audio-uitgang (selv)

8- Scart-aansluiting voor videorecorder (selv)

9- Antenne uitgang voor een tweede sateliet ontvanger (selv)

Nu heb ik een computer bij Al.i gekocht waarin een TV kaart zit die de volgende aansluitingen heeft

1. Antenneaansluiting voor TV ontvangst (analog & DVB-T 2)

2. Antenneaansluiting voor TV ontvangst (analog & DVB-T 1)

3. Antenneaansluiting voor TV ontvangst (DVB-S 1)

4. Antenneaansluiting voor TV ontvangst (DVB-S 2)

"In de handleiding van de pc staat: TV-ontvangst DVB-S"

Via de twee DVB-S aansluitingen (Y3 en Y4 ) kunt u met uw digitale satellietinstallatie televisie kijken. Beide aansluitingen zijn als ingang geconfigureerd. Het SAT-signaal doorlussen is ONMOGELIJK.

Nu heb ik een satellietkabel vanaf de tuner naar mijn pc liggen. die heb ik aangesloten op DVB-S aansluiting. Geen signaal

Ik heb vanaf de LNB rechtstreeks geprobeerd, geen signaal

Wat doe ik fout.

Op het schema van de schoteltuner staan twee aansluitingen.

1. aansluiting voor schotelantenne en 2: Antenne-uitgang voor een tweede satelliet ontvanger.

vgr Opakw

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb eind november ook de MD8800 gekocht. Om de PC mogelijheden goed te benutten en te kunnen experimenteren met alle mogelijkheden wil ik ook een schotel antenne aanschaffen. Na wat rondzoeken op het net zie ik dat er verschillende modellen bestaan.

De kaart die in de PC zit heeft, zoals waarschijnlijk wel bekend is, 2 DVB-S aansluitingen.

Nu is mijn vraag kan ik een antenne met 3 LNB's aansluiten op mijn PC via bijvoorbeeld een switch. Met andere woorden wat is wel en wat is niet mogelijk.

Alvast bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen