Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het <B>theoretisch</B> mogelijk dat de 1.05 via de satelliet een update krijgt zonder dat je hier iets tegen kan doen cry.gif <BR><I>DUS</I> kan deze via de satelliet bijgewerkt worden naar de zogenaamde 1.06 die waardeloos is voor de GW's, of is dit een <B>HOAX</B> ??

Geplaatst:

niet op het update kanaal zetten misschien ?<P>Robbie laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Tja, dat is een mogelijkheid wink.gif" border="0 hahaha, maar effe zereneus, zou het kunnen dat deze update met <B>alle</B> aanbieders van PPV kanalen wordt meegestuurd zodat je er niet aan ontkomt confused.gif" border="0 Of kan deze update alleen van Aston zelf af komen....

Geplaatst:

Dan vraag ik mij nog af of dat zo maar mag, ik heb voor een aston cam V1.05 gekozen gekocht en betaald, mag mij dan als eigenaar van deze cam een software update opgedrongen worden????? waarbij de specificaties van de hardware wezenlijk veranderen....<P>GRTZ Andre

Geplaatst:

Niemand kan jou verplichten, door jou aangekochte hardware, te updaten/upgraden!

Geplaatst:

de vraag/stelling is: "is het mogelijk dat de aston cam kan worden geupdate zonder dat je er iets tegen kunt doen"<P>vandaar mijn reactie (sorry ging een beetje dubbel in de tweede staat het bericht dat ik wou verzenden de eerste mag weg)...

Geplaatst:

Op de eerste plaats zijn er meerdere types.<BR>de 1.0 1.03 enz enz.<P>Die kunnen ze niet allemaal tegelijk aanvallen <P> invasion.gif <P>Volgens mij krijg je ook een tekst in beeld en moet je op de any key pressen om -niet- door te gaan. <BR> jump.gif

Geplaatst:

Wat ik begrepen had is dat de 1.06 van een regiocode is voorzien. Dat maakt een bovenstaande aanval erg onwaarschijnlijk, want welke regiocode zou een willekeurig kanaal dan mee moeten sturen? Zijn eigen? Dus als ik dan naar C* NL zou kijken, zou hij de NL code krijgen en als ik naar C* Frankrijk zou kijken, de franse?<BR>Dit zou betekenen dat als ik als volstrekt legale kijker mijn CI ontvanger per ongeluk op een frans kanaal zou zetten(met NL smartcard erin), dat dit franse kanaal mijn CAM onbruikbaar zou kunnen maken? Lijkt me niet erg waarschijnlijk...<BR>Hierbij neem ik dan wel aan dat een update alleen ongecodeerd uitgezonden kan worden, omdat de CAM "uitgeschakeld" moet worden voor de upgrade.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Voorlopig geen update op de cams via de satelliet.<BR>Aston heeft het nog niet voor elkaar om de 2 hardware versies (1.00-1.03 en 1.04/05) tegelijk up te daten.<BR>Dat zou volgens ASTON een voorwaarde zijn om een update via de satelliet uit te voeren.<BR>Tevens schijnt het zo te zijn dat de eerste versie naar 1.03 geupdate moet worden voordat deze cam een update via een ontvanger<BR>kan accepteren.<BR>(gehoord op de ASTON stand CabSat 2001)

Geplaatst:

Aston zal nooit een regio code voor Seca in hun SW zetten daar ze zelf helemaal geen profijt van hebben. <BR>Aston Crypt is een opzichzelf staande encryptie norm en dat je daarmee Seca kan kijken is mooi meegenomen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.