Ga naar inhoud


TVhome decoders en harddiskrecorders


Gast

Aanbevolen berichten

Misschien een echte noob vraag maar ik stel hem toch maar. Werken andere decoders dan de 3 die je vanuit tvhome aangeboden krijgt ook met hun netwerk en kaarten? Eigenlijk wil ik een duo tuner aanschaffen, die het mogelijk maakt tegelijk tv te kijken en een ander programma op te nemen.

 

In het verlengde daarvan ook de vraag of harddiskrecorders goed functioneren met TVhome en waar je op moet letten!

 

Alle informatie is welkom!!!

 

Alvast hartelijk dan!

 

Siafu

Link naar reactie
Delen op andere sites


Siafu,

 

TV-Home heeft aan de kaarten lopen klooien. Hierdoor werken ze alleen in een originele decoder. Het gerucht gaat dat er volgend jaar een "standaard" komt, en dat dit dan wordt vrijgelaten, maar daar heb ik geen concrete info over.

 

Wat wel werkt zijn de decoders met een CI. Er is een CAM, genaamd Alphacrypt, en die "emuleert" een originele decoder, zodat de kaart werkt.

 

Ik heb nog geen twintuners gezien voor DVB-C. De enige die adverteert is de Reelbox, maar daar heb ik de DVB-C versie nog steeds niet van gezien en als ik de klachten over de software mag geloven, is dat nog lang geen optie.

 

Er zou binnenkort wel een decoder uitkomen met HDD, maar ook daarvan is het nog onduidelijk wat het precies is en wanneer het moet uitkomen.

 

Als laatste: de tweede week van december zou een Philips decoder uitkomen voor TV Home.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb nog geen twintuners gezien voor DVB-C. De enige die adverteert is de Reelbox, maar daar heb ik de DVB-C versie nog steeds niet van gezien

 

De Topfield 5200PVRc is ook een twintuner ontvanger voor DVB-C, alleen werkt het opnemen via de tweede tuner nog niet goed. Als single tuner ontvanger werkt hij nu al uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad. De Topfield is me dit week-end opgevallen. En ik hoorde dat er nogal wat problemen mee zijn. Als je op de ene tuner kijkt en op de ander opneemt, dan begint het beeld te stotteren. Dat lijkt wel op te weinig rekenkracht of een serieuze bug. (Laten we het laatste hopen, want te weinig rekenkracht is niet met een patch op te lossen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou bedankt allemaal tot zover. Lijkt erop dat ik dus even moet afwachten of er snel een duo tuner van TVhome uitkomt danwel dat er een standaard verschijnt.

 

Tot die tijd dus even behelpen, want ik ben niet het type dat met allerlei technische snufjes aan het rommelen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...